سفیر ایران در لندن عنوان کرد:شرکت پُستی رویال میل اعلام کرد که ارسال نامه‌ها به مقصد ایران را قبول می‌کند و ارسال بسته‌های پستی از انگلیس به مقصد ایران را در آینده بسیار نزدیکی از سر می گیرد.

بعیدی‌نژاد: شرکت پست انگلیس ارسال نامه‌ها به مقصد ایران را قبول کرد

به گزارش گر وه بین الملل قدس آنلاین، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش اعلام کرد: «شرکت پُستی رویال میل Royal Mail دیشب طی اعلامیه جدیدی اعلام کرد که ارسال نامه‌ها به مقصد ایران را قبول می‌کند و ارسال بسته‌های پُستی از انگلیس به مقصد ایران را «در آینده بسیار نزدیکی» از سر خواهد گرفت.»

وی افزود: «ظاهرا در مسیر درستی قرار داریم.»

در پی اقدام شرکت پست سلطنتی انگلیس Royal Mail در توقف ارسال مرسولات و بسته‌های پستی به ایران، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن دیروز در صفحه توئیترش نوشته بود: «استفاده از خدمات پُست از ابتدایی‌ترین خدمات مدنی و حقوق مردم است و این حق نباید به هیچ بهانه‌ای محدود شود. هنوز امیدواریم که مشکل جاری توقف خدمات پُست در بریتانیا برای ایران، در اثر پیگیری‌های جاری حل شود. در غیر این صورت از تمامی امکانات برای لغو این اقدام غیرقانونی استفاده می‌کنیم.»

سفیر ایران اضافه کرد: «در بُعد حقوقی، سفارت امکان شکایت از رویال میل نزد دادگاه محل و اتحادیه جهانی پست را بررسی کرده و در صورت طولانی شدن محدودیت‌ها، تلاش می‌کند راهی برای ارسال مراسلات هموطنان به ایران پیدا کند.»

وی افزود: «همزمان یک کمپین و یا فراخوان مردمی(Petition) برای لغو فوری این محدودیت هم می‌تواند موثر باشد.»

به گزارش فارس، اداره پست «رویال میل» انگلیس اعلام کرد که از اول ماه می ارسال تمامی بسته‌های پستی به مقصد ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

شرکت پستی «پارسل پست» نیز از توقف ارسال هرگونه محموله پستی و نامه به ایران خبر داده و اعلام کرده بسته‌هایی که هنوز در انگلیس باقی مانده‌اند به آدرس فرستنده بازگردانده خواهند شد.

این دو شرکت پستی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دلیل توقف ارسال بسته‌های پستی و نامه اعلام کرده بودند.

 حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ۲۳ فروردین ماه در صفحه توئیترش با بیان اینکه شرکت Royal Mail انگلیس در بیانیه ای اعلام کرده که ارسال مراسلات و بسته ها به مقصد ایران را متوقف کرده است، نوشت: «پیگیری انجام شده نشان داد که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس خود از بیانیه این شرکت خدمات رسانی شوکه شده اند. آنها قول داده‌اند که با جدیت به دنبال اصلاح فوری این تصمیم هستند.»

وی افزوده بود: «برای آرامش هموطنان عزیز مقیم انگلیس به اطلاع می رساند در صورتی که مشکل ارسال مراسلات پستی تا اولین روز اداری هفته یعنی دوشنبه حل نشود، سفارت کشورمان در لندن تا رفع قطعی مشکل، ترتیباتی را برای دریافت نامه‌های پستی به مقصد ایران و تحویل رایگان آنها به پست ایران اتخاذ خواهد کرد.»

بعیدی نژاد همچنین در توئیتی دیگر در این باره نوشت: «امروز وقتی از صحت خبر توقف ارسال اقلام پستی به ایران مطمئن شدیم، ضمن اعتراض به مسئولان پست و صدور یادداشت اعتراض رسمی به وزارت خارجه انگلیس، خواستار لغو فوری این تصمیم غیرقانونی شدیم. تا دوشنبه وقت خواسته اند. لذا در صورت عدم اقدام، دوشنبه اقدامات لازم را اعلام می‌کنیم.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.