رئیس کمیته امداد گفت: حدود ۴۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه شدن یک میلیون مددجو در طول یک سال از سوی کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل می‌شود.

اختصاص ۴٧۵ میلیارد تومان برای بیمه یک میلیون مددجو

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد و بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار دادن یک میلیون مددجوی کمیته امداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتفاق بسیار مهمی امروز رقم خورد و باید بابت این موضوع خدا را شاکر باشیم و از وزیر بهداشت نیز تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه بحث یک میلیون نفر جمعیت مددجوی تحت پوشش شهری مطرح است، اظهار داشت: این افراد در حال حاضر کارت کمیته امداد بیمه پایه در دستشان است و ظرف دو ماه به بیمه سلامت منتقل خواهند شد؛ ماه‌ها روی این موضوع کار شده و همکاران ما در سطح کارشناسی و طی چندین جلسه همه تفاهم‌ها را انجام داده‌اند و امروز به صورت نمادین اعلام عمومی انجام می‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: این کار کاملا به صورت قانونی انجام می‌شود. حدود ۴۷۵ میلیارد تومان برای یک میلیون نفر در طول یک سال از سوی کمیته امداد به بیمه سلامت منتقل می‌شود و این رقم ممکن است در طول هر سال تغییر کند. مددجویان می‌تواند تا پایان اردیبهشت ماه کارت خود را به دفترچه بیمه سلامت تبدیل کنند؛ ضمن اینکه  ما دو ماه را برای افرادی که در مناطق سیل‌زده آسیب دیده‌اند تمدید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث تعدیل نیرو و بیکاری همکاران در کمیته امداد نخواهد شد، توضیح داد: در صورت نیاز این افراد به بیمه سلامت منتقل خواهند شد.

 رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: هزینه صدور دفترچه تمام به عهده کمیته امداد است و افراد تحت پوشش حتی یک ریال هم نباید پرداخت کنند و این پرداخت در سطح کلان و بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موضوع اتفاق مهمی در زمینه تجمیع بیمه‌هاست، گفت: در قانون به این موضوع اشاره شده و ما کار را به متخصصان سپرده‌ایم؛ این کار موجب از بین رفتن نشان دار شدن بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد می‌شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: خدمات درمانی برای تمام جامعه هدف ارائه می‌شود و ۴ میلیون نفر تحت پوشش قرار دارند که خوشبختانه با این اقدام بیمه‌شدگان ما یکپارچه می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: تمام ۴ میلیون نفر بیمه تکمیلی کمیته امداد را خواهند داشت. ما حدود ۵۰ هزار نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش داریم و هزینه‌های آنها بالاست و با بیمه عمومی و تکمیلی ما به هر دلیل هزینه‌های آنها جبران نمی‌شود که ما نگاه ویژه به آنها داریم.

 فتاح تصریح کرد: بیمه تکمیلی در اختیار کمیته امداد قرار دارد اما به دنبال این هستیم که از این وضعیت آسوده خاطر شویم تا بتوانیم در آینده بیمه تکمیلی را به برون‌سپاری کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.