یزد -- محمد حسین رحیمی نسب گفت: همایش ملی فرهنگ رضوی با هدف تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار استان در یزد برگزار خواهد شد.

همایش ملی تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمد حسین رحیمی نسب مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در یزد عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: همایش ملی ستی فاطمه با هدف تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار استان در تاریخ ۱۰اریبهشت با همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد وسایر دستگاههای مربوط برگزارخواهد شد.

شناسایی گوهرشادهای زمان

وی افزود: ستی فاطمه ازبانوان فرهیخته ونیکوکاراستان وخواهر بانوگوهرشاد است وی بنیانگذار مجموعه تاریخی و موقوفه امیر چخماق است این بانوی بزرگوار اقدامات فرهنگی عظیمی را دراستان انجام داده و ما در این همایش سعی داریم این بانوی فرهیخته ونیکوکاررا بیشتر برای افکارعمومی وجامعه معرفی کنیم  ما دراین همایش تلاش داریم گوهرشادهای زمان را شناسایی کنیم.

رحیمی نسب تصریح کرد: این همایش در ۳  پنل بانوان وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگی نامه ستی فاطمه و ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی در جامعه و خانواده با محوریت نقش مادر برگزار خواهد شد.

این همایش در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در یزد گفت: این همایش در ۲ بخش برگزار می شود که بخش اصلی معرفی بانوی فرهیخته ستی فاطمه است و بخش جنبی همایش برگزاری شب شعر و تجلیل از ۸ بانوی برتر در سطح استان است  و همچنین از ۸ شعر برگزیده نیز تجلیل خواهد شد.

 وی افزود: شب شعر این همایش ابتدا قرار بود استانی برگزار شود ولی باتوجه به استقبالی  که از خارج از استان صورت گرفت و بیش از ۶۰اثر کشوری در کنار ۱۲۰ اثر استانی به دبیرخانه همایش ارسال شد که با توجه به همین موضوع شب شعر این همایش هم به صورت ملی در تاریخ ۱۰اردیبهشت در زورخانه صاحب الزمان جنب میدان امیر چخماق برگزار خواهدشد ودر این شب شعر، کتاب شعر زنان افتاب رونمایی خواهد شد  .

این مسئول همچنین از برگزاری گردهمایی خادمیاران  علمی سراسرکشور در یزد خبر داد و افزود:۳۰نفر از خادمیاران علمی سراسر کشور در این گردهمایی حضور دارند و این اولین همایشی است که توسط آستان قدس رضوی در خارج ازشهر مشهد برگزار می شود

تاریخ ارسال مقالات تا ۲اردیبهشت تمدید شد

وی خاطرنشان ساخت: تاریخ ارسال مقالات به دبیرخانه همایش تا ۲اردیبهشت تمدید و پوستر همایش به تمامی مراکز علمی و دانشگاهی وحوزه های علمیه ارسال شده است و تاکنون  بیش از ۶۵مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردیده و بیش از ۳۰ مقاله دیگر نیزدر فهرست انتظار است و بیش از۴۰نفر هیئت علمی اثار ومقالات را بررسی می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه یزدجهانی این ظرفیت را دارد که بسترهای ترویج فرهنگی رضوی را تبلیغ کند گفت: کانون خادمیاران رضو ی در سه سال گذشته با منشور ۷ گانه ای  که مقام معظم رهبری ابلاغ نمودند توسط تولیت معزز آستان قدس رضوی با ۲رویکرد رفع محرومیت زدایی  و رویکرد فرهنگی شروع بکار کرد ما دراستان یزددر این ۳سال برای تحقق این رویکرد اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

رحیمی نسب تصریح کرد: دفتر آستان قدس در استان با ۴معاونت محرومیت زدایی، معاونت فرهنگی، معاونت وقف ونذورات ومعاونت خادمیاری فعالیت خود را آغاز کرده و در گذشته افراد خاصی که دارای مناصب خاص بودند می توانستند به افتخار خادمی آقای امام رضا نائل شوند ولی در زمان تولیت آیت الله رئیسی راه برای عموم مردم باز و هرکس که علاقمند به خادمی حضرت امام رضا(ع) باشد امکان خادم یاری وجود دارد

عضویت ۵هزار خادمیار رضوی در یزد

وی ادامه داد: در راستای گسترش خادمیاران تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر در استان بدون تبلیغات درخواست کد خادمیاری داده اند که از این تعداد بیش از ۵ هزارو ۵۰۰ نفر با طی مراحل اداری و پذیرش درآزمون ها ی برگزار شده کدخامیاری گرفته اند واین خادمیاران باید در ۲۵رسته خدمتی مشارکت وفعالیت داشته باشند و سپس در کانون های تخصصی  خادمیاری مشارکت داشته باشند.   

۲هزار نفر از خادمیاران استان بانوان هستند

رحیمی نسب گفت: این افراد در طول سال حداقل بیش از ۴بار به مشهد مقدس اعزام می شوند و امیدداریم بیش از ۳ هزار نفر دیگر دراستان درسال جاری بتوانند کد خادمیاری دریافت کنند واین خادمیاران با انرژی و عشقی که به امام رضا دارند شور وشوقی مضاعف را دراستان بوجود آورده اند وی افزود : از تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خادم پذیرفته شده تعداد ۲هزار نفر خادمیار خانم و مابقی آقایان هستند وبیش از ۲هزار نفر از این خادمیاران دارا ی مدرک دکترا و فوق لیسانس هستند و مابقی در مدارک لیسانس و دیپلم هستند.

موقوفات استان ۷۰رقبه است

وی در خصوص تعداد موقوفات استان گفت: با عشق و ارادتی که مردم دارالعباده به امام رضا دارند و با همه تلاشهای صورت گرفته در قبل تعداد موقوفات وقفی در استان در کل ۷۰رقبه است و در قیاس با یکی استانهای همجوار که دارای ۴۰۰ رقبه وقفی است  و ما در یزد فقط ۷۰رقبه وقفی داریم  فلذا از رسانه ها می خواهیم در این زمینه  بیشتر  فرهنگ سازی کنند تا تعداد وقفیات استان افزایش یابد.

رحیمی نسب گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس در یزد تلاش دارد ایجاد گفتمان امام رضایی، سبک زندگی رضوی و نماد ها ی امام رضایی را ترویج کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.