رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال با همکاری سازمان تأمین اجتماعی تمام بیماران هموفیلی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند دارای دفترچه بیماری‌های خاص می‌شوند.

اختصاص دفترچه بیماری‌های خاص برای بیماران هموفیلی

به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی یزدی رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی، به مناسبت روز جهانی هموفیلی گفت: خراسان رضوی بعد از تهران دومین استان پر جمعیت بیماران هموفیلی است و خراسان رضوی با لغ بر هزار و ۲۵۰ بیمار هموفیلی شناخته شده داریم و امیدواریم در سال جدید با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش آموزش‌های لازم را به عموم جامعه ارائه دهیم تا بتوانیم بیماران هموفیلی راشناسایی کنیم.


وی افزود: در خراسان رضوی تنها یک مرکز تخصصی برای بیماران هموفیلی وجود دارد، ولی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمام شهرستان‌های استان یک پزشک، یک پرستار و یک رابط دارویی که توسط دانشگاه انتخاب شده اند در مراکز شهرستان‌ها مستقر هستند.

رئیس کانون هموفیلی خراسان رضوی با اشاره به مشکلات موجود در سیستم درمانی بیماران ادامه‌داد: عدم شبانه روزی بودن مرکز یکی از معضلات اصلی بیماران است.

یزدی همچنیین با اشاره به تعطیلی بخش‌های رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه مرکز هموفیلی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بخش‌های عکس برداری و آزمایشگاه زیر نظر مستقیم دانشگاه قرار بگیرد وتمام آزمایشات و عکس برداری بیماران داخل مرکز انجام شود.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.