نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: سیل اتفاق خانمان براندازی بود اما در حاشیه این سیل، نعمت‌های عظیمی از طرف خدا داشتیم، سیل، مانور قدرت و فرماندهی ارتش و سپاه بود.

سیل اخیر مانور توانایی و فرماندهی سپاه و ارتش بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از فرماندهان و معاونان ارتش جمهوری اسلامی ایران منطقه شمال شرق، بابیان این‌که شما عزیزان در زمره سپاهیان امام زمان (عج) ثبت نام شده‌اید، اظهار داشت: آنچه ما از تحلیل‌های عقلانی نسبت به روایات و احادیث استفاده می‌کنیم، سپاه امام زمان (عج) پیش از ظهور حضرت تشکیل می‌شود و شما بزرگواران و عزیزان فداکار در زمره سپاهیان امام ثبت نام شده‌اید.

وی با بیان این‌که نام‌گذاری روز ارتش، جریان و اندیشه‌ای ارزشی برای این نهاد است که از مبدأ ولایت سرچشمه گرفته، ادامه داد: برای بسیاری از شما که روزهای انقلاب را درک نکرده‌اید، تنها به‌عنوان یک واقعه تاریخی قابل فهم است اما برای ما که درک کردیم، بین آنچه امروز بیان می‌شود تا آنچه آن روز رخ داده‌، تفاوت وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بیان اتفاقات رخ داده پیرامون ارتش در روزهای اول انقلاب و زمزمه انحلال ارتش پرداخت و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب، در جریان پیروزی نهضت امام، دو کشتار از سوی ارتش شاهنشاهی اتفاق افتاد که ذهن مردم را نسبت به ارتش منفی کرده بود و این امر سبب شد تا در توطئه‌ای، تز انحلال ارتش را به راه بیندازند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: نیروهای الحادی و التقاطی که به دشمنان انقلاب و اسلام متصل بودند، در شکل توطئه براندازی انقلاب و نظام در آغاز سال 58 که نخستین نوروز پیروزی انقلاب بود، این شایعه را راه انداختند، شاید امروز، وضعیت محبوبیت، عظمت و صلابت ارتش را می‌بینیم، قضیه برایمان خیلی قابل تصویر نیست که در آن روز بر سر ارتش چه آمد و قرار بود با ارتش چطور برخورد شود.

وی به بیان نقش ارتش در پیروزی انقلاب پرداخت و افزود: جرقه آخری که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، حرکت ارتش بود؛ مردم مقابله و مبارزه کردند اما درهرحال، آن جرقه نهایی برای پیروزی انقلاب را ارتش زد و آن حرکتی که نیروهای انقلابی ارزشی آن روز انجام دادند، منشأ اختلاف در ارتش شاهنشاهی شد و نتیجه آن پیروزی انقلاب بود.

آیت الله علم الهدی با بیان این‌که ارتش شاهنشاهی، جریان نظامی پا به کار آمریکایی‌ها بود، تصریح کرد: در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب، ژنرال هایزر، فرمانده ناتو در منطقه به ایران آمده بود تا انقلاب و حرکت مردم را جمع کند، بنا بر دخالت نظامی آمریکا بود، بنا داشتند با هلی برن نیرو، منطقه‌ای از تهران که امام نیز آنجا ساکن بودند را با خاک یکسان کنند، امام و جمعیت بالایی از ایران را نابود کنند تا کشوری بدون دردسر به وجود آید و بر آن مسلط باشند.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که ارتش این برنامه آمریکا را برهم زد، افزود: فکر می‌کردند ارتش نیز از جنس گارد شاه است اما وقتی متوجه نفوذ دین‌مداری در عمق بدنه ارتش شدند، به فکر افتادند ارتش را باید منحل کنند.

وی یادآور شد: نه نام و نشانی از بدنه عظیم جوان ارتشی آن روز در آثار تاریخی وجود دارد نه اثر بدنه ارتش در پیروزی انقلاب در این آثار محسوس است؛ اشکالی در بینش‌ها وجود دارد که ارتش را بعد از 29 فروردین 58 حساب می‌کنیم، این‌طور نیست بگوییم ارتش جلاد و خونریزی بوده که از این تاریخ درست‌شده است، بدنه جوان ارتش، بدنه متدین و معتقدی بودند که امروز به‌درستی تحلیل نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که صاحب‌منصبان و شخصیت‌های بالای نیروی هوایی امروز ارتش، جزو همافران 19 بهمن 57 بودند، اظهار داشت: دشمن این را فهمید؛ از این‌ رو به کمک نیروهای التقاطی و الحادی آمد و انحلال ارتش را دنبال کردند، انحلال ارتش یعنی از بین بردن بدنه جوان انقلابی ارتش که دو نتیجه داشت، جریان دفاعی عظیمی را از ایران می‌گرفتند و در این صورت که کشور نیروی دفاعی نداشت، به‌راحتی می‌توانستند کشور بدون نیروی دفاعی را براندازی کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروز یادها و خدمات ارتش در ابتدای انقلاب بازگو نمی‌شود؛ اما اگر این زمینه نظامی پابه‌کار که وسط انقلاب ایستاد، نبود، نه می‌توانستیم ارتش امروز را داشته باشیم و نه سپاه را چون پاسداران ما نیز از کمیته‌ها به سپاه رفتند و کار نظامی کمیته‌ها را نیز ارتش پیش می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به ایستادگی امام راحل در برابر توطئه انحلال ارتش اشاره کرد و گفت: آنان می‌خواستند این بساط را جمع کنند اما کسی جز حضرت امام جرأت نکرد بگوید «انحلال ارتش توطئه خارجی و آمریکایی است»، امام با بصیرت ایستاد و گفت ارتش باید بماند، 29 فروردین را روز ارتش اعلام کرد و این توطئه نقش بر آب شد.

آیت‌الله علم الهدی اضافه کرد: در حقیقت با این کار، قدرت نظامی و دفاعی انقلاب را تضمین کردیم و آن قدرت به ارتش و سپاه قدرتمند امروز تبدیل شد که این دو نهاد در کنار هم دشمن را مستأصل کرده‌اند.

وی به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان سیل اخیر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سیل اتفاق خانمان براندازی بود اما در حاشیه این سیل، نعمت‌های عظیمی از طرف خدا داشتیم، مانور قدرت ارتش و فرماندهی ارتش بود، شاهد بودیم فرماندهی ارتش منطقه با تمام قوا و با سرعت وارد عمل شدند و از امکانات منطقه به‌خوبی استفاده کردند، این کنار مانور خدماتی ارتش و سپاه نسبت به حوادثی که پیش می‌آید، مانور فرماندهی قوی نیز شکل گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی عزت و سربلندی نیروهای دفاعی کشور را ارزش‌هایی دانست که به برکت انقلاب به وجود آمده است و گفت: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در بین مردم دارای محبوبیت عظیم و قوی است داریم که هیچ قدرت نظامی این موقعیت و ارزش را ندارد، ارتشی به عظمت روحی ارتش و سپاه ما در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.