متوسط بارش باران فروردین سال جاری در خراسان رضوی به ۱۰۹ میلی‌متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ میلی‌متر افزایش یافته است.

متوسط بارش درخراسان رضوی به۱۰۹میلی‌متر رسید/بارش جدید در راه است

به گزارش قدس آنلاین ، بارش باران در خراسان رضوی طی یک ماه گذشته به میزان چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و باعث شده تا مردم و کشاورزان خداوند متعال را برای نزول رحمت الهی شکرگزار باشند.

طبق آمار ثبت شده در هواشناسی خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۲۷ فروردین ۱۰۴.۵ میلیمتر باران به صورت متوسط در شهرهای استان باریده که این میزان در مدت مشابه سال قبل تنها ۲۶ میلیمتر بوده است.

اگر چه بارش‌های رگباری موجب جاری شدن سیل در برخی شهرهای استان از جمله کلات، سرخس، تربت جام و نیشابور شد و خسارت‌های را نیز ایجاد کرد، اما بارش‌های قابل توجه ذخیره آب پشت سدهای استان را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

اما بارش‌های بهاری هنوز تمام نشده و هواشناسی خراسان رضوی در جدیدترین اطلاعیه خود که امروز منتشر کرد از وقوع بارش‌های قابل توجه در استان طی روزهای آینده خبر داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از پنجشنبه بعدازظهر استان تحت تأثیر امواج سامانه فعال در نواحی غربی کشور واقع خواهد شد که پیامد آن وقوع بارش‌های رگباری بهاره در سطح استان تا اواسط هفته آینده همراه با افزایش شدت وزش باد خواهد شد.

بر این اساس روز پنجشنبه آسمان در غالب نقاط استان کمی ابری در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، در برخی نقاط رگبار پراکنده باران (با حجم بیشتری در شمال غرب استان)، وزش باد نسبتاً شدید گاهی شدید همراه با گردوخاک بویژه در نوار شرقی و شمالی استان خواهد بود. همچنین روز جمعه نیز وضعیت جوی خراسان رضوی قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی ساعات افزایش ابر همراه با رگبار در نواحی مرتفع رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است.

بیشترین بارش‌ها نیز برای روزهای شنبه تا دوشنبه در استان پیش بینی شده و وضعیت جوی خراسان رضوی در روزهای اول هفته آینده قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار در برخی نقاط رعدوبرق در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.