مدیر عامل سازمان فردوس های مشهد گفت: به همشهریان عزیز توصیه اکید می کنم که برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و اتلاف وقت خود و دیگر مراجعه کنندگان حتما از وسایل عمومی استفاده کنند

آخرین تمهیدات سازمان فردوسها برای احیای سنت چراغ برات

حجت الاسلام مهدوی دامغانی در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: سنت چراغ برات سنتی اجتماعی در خراسان و بویژه در مشهد است و همشهریان برای احیای این سنت قدیمی حضور بسیار چشمگیری در این ایام در آرامستانها دارند.

وی ادامه داد: بدین منظور جلساتی با فرمانداری و پلیس راه و راهداری برگزار کرده و هماهنگی های لازم انجام شده است. همچنین جلسات متعددی در شهرداری و در محل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهری برگزار شده و تمام پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به مراجعه تعداد زیادی از همشهریان به بهشت رضای مشهد بیشتر برنامه ریزی ها برای این آرامستان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسات مقرر شد تعداد ۳۵۰ نفر از پرسنل آرامستانهای مشهد در این ایام در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

وی افزود: در بهشت رضا و برای شناسایی بهتر معابر و بلوک های داخل این آرامستان، دستگاه ها و تابلوهای جدیدی تعبیه شده و افرادی از پرسنل در این اماکن برای راهنمایی مراجعه کنندگان حضور خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان فردوس های مشهد خاطرنشان کرد: غرفه هایی برای کمک به سیل زدگان و غرفه هایی فرهنگی به مناسبت میلاد فرخنده امام زمان (عج) در نظر گرفته ایم. همچنین غرفه هایی برای کتابخوانی و مسابقه های فرهنگی برای کودکان در نظر گرفته ایم تا خانواده ها فرصت بهتری برای زیارت اهل قبور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: اتوبوسرانی مشهد حدود ۴۰۰ دستگاه ویژه برای تردد بهتر همشهریان در نظر گرفته است. همچنین در درون آرامستان ماشین های برقی برای انتقال افراد در بلوک های مختلف در نظر گرفته شده اند.

وی تاکید کرد: به همشهریان عزیز توصیه می کنم که برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و اتلاف وقت خود و دیگر مراجعه کنندگان حتما از وسایل عمومی استفاده کنند. بویژه اینکار در روان سازی ترافیک راههای منتهی به بهشت رضا بسیار مهم و کاربردی است.

حجت الاسلام مهدوی دامغانی گفت: برای جلوگیری از ازدحام زیاد می توان این سنت حسنه را در تمام ماه شعبان انجام داد. این سنت آیینی قدیمی و اجتماعی است و منبع روایی ندارد. لذا با بسط دادن زمان برگزاری آن می توان به راحتی از شلوغی و مشکلات ناشی از آن کاست.

وی اظهار کرد: تنها کیوسکهایی که داخل بهشت رضا نصب شده اند زیر نظر سازمان فردوسها قرار دارند. لذا به زایران اهل قبور توصیه می کنم در صورت نیاز برای تامین مایحتاج، خریدهایشان را حتما از این کیوسکها انجام دهند. در غیر اینصورت مسئولیتی متوجه سازمان فردوسها نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.