در سال ۲۰۱۸، سرمایه‌گذاری تاجران آلمانی در اقتصاد روسیه از ۳ میلیارد یورو فراتر رفت، که بالاترین سطح از قبل از بحران اقتصادی جهان تا کنون است.

سرمایه‌گذاری آلمان در روسیه به بالاترین سطح ده سال اخیر رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین ، طبق اعلام اتاق بازرگانی آلمان-روسیه، در سال ۲۰۱۸، سرمایه‌گذاری تاجران آلمانی در اقتصاد روسیه از ۳ میلیارد یورو فراتر رفت، که بالاترین سطح از قبل از بحران اقتصادی جهان تا کنون است.

لابی تجاری آلمان در بیانیه‌ای گفت: علی‌رغم تحریم‌های غربی و اقدامات تلافی‌جویانه روسیه، حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در اقتصاد روسیه، به رکوردی دست یافت که آخرین بار در سال ۲۰۰۸ ثبت شده بود.

رئیس اتاق بازرگانی، متیاس شپ، تاکید کرد به جز سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی مانند خط‌لوله گاز نورداستریم ۲، بازار روسیه فرصت‌های بزرگی برای شرکت‌های متوسط و کوچک آلمان ارائه می‌کند.

شپ گفت: شرکت‌هایی که به خوبی از شرایط بازار روسیه آگاهی دارند، با عجله از تحریم‌ها و مشکلات سیاسی هراسان نمی‌شود.

طبق بیانیه اتاق بازرگانی، حجم کل سرمایه‌گذاری ورودی از سوی سرمایه‌گذاران آلمانی در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۳.۲ میلیارد یورو شد که از پیش‌بینی‌های داچ باندس‌بنک که انتظار داشت این مبلغ حداکثر به ۲.۱ میلیارد دلار برسد، هم فراتر رفت.

اوج سرمایه‌گذاری فعال آلمان در روسیه، از سال ۲۰۰۶ تا بحران مالی ۲۰۰۸ بود و در سال ۲۰۰۷ بالاترین رکورد تاریخی آن با ۷.۸ میلیارد یورو به ثبت رسید.

منبع: مهر 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.