مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گزاری استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان طی سال گذشته موفقیت آمیز بوده است.

اجرای موفق طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از طرح‌های بسته اشتغال دولت بوده که با پیشنهاد این استان در کل کشور طی دو سال گذشته اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح که با هدف آموزش به کارجویان در محیط‌های واقعی کار اجرا می‌شود، نقش مهمی در عرضه نیروی کار مهارت دیده به بازار کار دارد و در سال ۹۷ به مانند سال قبل آن به شکل موفقیت آمیزی اجرا شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری استان گفت: در سال گذشته تعهد استان در این طرح ۴ هزار و ۱۵۵ نفر و در سال ۹۶ تعهد استان ۳ هزار و ۸۰۰ نفر مهارت آموز تعریف شده بود که به ترتیب عملکرد استان ۴ هزار و ۱۴۷ نفر و ۳ هزار و  ۶۲۹ نفر بوده است که بدین ترتیب ۹۹.۸ درصد و ۹۶ درصد از تعهد استان محقق شد.

میرشاهی افزود: یکی از دلایل بهبود وضعیت استان و افزایش تعداد مهارت آموزان، رفع دغدغه کارفرمایان در خصوص قوانین کار و تأمین اجتماعی بود که در سال گذشته با تفاهمی که بین اداره کار، تأمین اجتماعی، اصناف و استانداری منعقد گردید، این دغدغه برای واحدهای پذیرنده رفع شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ نیز این طرح با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و خراسان رضوی قادر است تا تعهداتی به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته را محقق سازد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری استان گفت: از تمامی کارفرمایان دعوت می‌کنیم تا در این طرح ملی و تکلیف اجتماعی که نیروهای فاقد مهارت را به نیروی کار مهارت دیده برای بازار کار استان و کشور تبدیل می‌کند، حضوری فعال داشته باشند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.