قزوین_ امیر بیژن فلاحی گفت: امروز دنیا به اقتدار ارتش ایران اذعان دارد که البته این عزت را مدیون تدبیر امام خمینی(ره) هستیم.

امروز دنیا به اقتدار ارتش ایران اذعان دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر بیژن فلاحی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین صبح روز پنج شنبه در مراسم رژه یگان های تخصصی نیروهای مسلح که همزمان با ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی، در لشکر ۱۶ زرهی این استان برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در حساس ترین زمانی مه دشمن توطئه های بسیاری را علیه نظام دشمن، ارتش نقش مهم و تاثیرگذاری را در این زمینه برعهده داشت که به فرمان امام خمینی (ره) در این عرصه پا به میدان نهاد و نقش آفرینی کرد.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین ماه و نامگذاری این روز به نام «روز ارتش» افزود: روز ۲۹ فروردین ماه با هدف انسجام و استحکام ارتش به نام روز ارتش نامگذاری شد و امام خمینی(ره) طی پیام تاریخی ضرورت حفظ ارتش را اعلام کرد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین به روز ۲۹ فروردین ماه پرداخت و ادامه داد: ۲۹ فروردین روز تولد دوباره ارتش جمهوری اسلامی و یادآور تجدید میثاق غیور مردانی است که در راستای تحقق اهداف نظام و انقلاب گام برمی دارند و این ارتش توانست کارنامه درخشانی را در طول تاریخ انقلاب از خود بر جای بگذارد و با طی کردن آزمون های مختلف، پله های ترقی را بپیماید.

فلاحی با اشاره به رشد و پیشرفت ارتش در طول تاریخ یادآور شد: ارتش همواره پای آرمان های نظام بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، پیشرفت‌های چشمگیر در ترویج و اشاعه معنویت بین کارکنان، تربیت نیروی مومن و متعهد، بروز کردن تجهیزات و متناسب سازی آن‌ها با تهدیدات و حضور مستمر در صحنه دفاع از کشور نیز افتخارآفرینی کرده است و ارتش با توجه به وضعیت حساس منطقه، با داشتن توانایی بالا در کنار نیروهای مسلح سپاه، بسیج و نیروی انتظامی توانسته یک امنیت پایدار را در کشور حاکم و بستر مناسبی برای ارتقاء و توسعه کشور ایجاد کند.

وی عنوان کرد: نقش ارتش در مقابله با توطئه های دشمن نیز بسیار اثرگذار بوده و در بسیاری از برهه‌های تاریخی بعد از انقلاب، در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده است و امروز دنیا به اقتدار ارتش ایران اذعان دارد که البته این عزت را مدیون تدبیر امام خمینی(ره) هستیم.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: نقش آفرینی ارتش در پیروزی انقلاب و حفظ امنیت کشور بعد از جنگ قابل توجه است و امروز در کنار سایر نیروهای مسلح تحت ولایت رهبر معظم انقلاب به عنوان یک بازوی پرتوان، آماده حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی است؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که هر بار کشور در بحران نیاز به کمک داشته نیز با تمام نیرو پا در مسیر گذاشته و این پیام را رسانده است که ملت و ارتش از هم جدایی ندارد.

وی اضافه کرد:  امروز ارتش همواره در بحران‌ها و حوادث طبیعی در کنار مردم بوده و با حضود در مناطق زلزله زده و سیل زده به ویژه سیل اخیر در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان با تجهیزات مناسب برای کمک به مردم در مناطق آسیب دیده حضور یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.