مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی گفت: شرکت مسکن و عمران رضوی به‌عنوان پیمان‌کار اجرای پروژه راه‌آهن مشهد ـ زاهدان را در دست گرفت.

اجرای پروژه راه‌آهن مشهد ـ زاهدان به دست شرکت مسکن وعمران رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رئیسی مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی گفت: حسب جلسه کارگروه مالی پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران مقرر شد سرمایه‌گذاری و تأمین فاینانس این پروژه با محوریت آستان قدس رضوی صورت پذیرفته و اخذ مجوزهای مالی آن شامل مجوز ۲۱۵ و ماده ۶۲ توسط دولت اقدام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک قبلی با شرکت کره‌ای آلفاور، درنهایت شرکت مسکن و عمران قدس رضوی به‌عنوان پیمان‌کار ایرانی مورد تائید برای پروژه به‌منظور انجام مذاکرات با طرف‌های خارجی معرفی شد.

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی گفت: علاوه بر این، با شرکت کره‌ای آلفاور در خصوص ارسال رزومه همکار خارجی و نامه علاقه‌مندی بانک (LOI) تأمین‌کننده ۸۵ درصد اعتبار پروژه مکاتبه شده است.

رئیسی با اشاره به مشخصات این پروژه، افزود: طرح راه‌آهن زاهدان ـ مشهد به‌صورت یک‌خطه با ترافیک مختلط باری ـ مسافری و با سرعت طرح ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه طول این مسیر ۷۸۰ کیلومتر و دارای ۳۱ ایستگاه بین‌راهی و ۵/۱۴ کیلومتر تونل است، در خصوص مزایای این راه‌آهن تصریح کرد: احداث راه‌آهن زاهدان به بیرجند و اتصال آن به راه‌آهن بافق، مشهد به‌موازات مرزهای شرقی، نه‌تنها می‌تواند یکی از ارکان اساسی در رشد و شکوفایی و رفع محرومیت منطقه باشد بلکه با توجه به وجود بندر چابهار در جنوب شرقی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی گفت: از آنجایی که خراسان جنوبی به لحاظ جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند مرکز ثقل اتصال شرق کشور و مرکز ترانزیت بین‌المللی راه‌آهن در منطقه قرار گیرد، توسعه این محور می‌تواند در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی مانند قاچاق، تبهکاری و فقر نیز مؤثر باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حال حاضر هیچ ارتباط ریلی ندارد، بنابراین اتصال آن به شبکه سراسری راه‌آهن را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: اتصال این استان به راه‌آهن زاهدان ـ چابهار که ارتباط ریلی مشهد ـ زاهدان ـ چابهار را برقرار می‌کند، موضوعی است که مدت‌ها مطرح بوده و سرانجام پس از پیگیری‌های صورت گرفته، در سفر هیئت دولت به این استان مصوب شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.