همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس طرح ارائه خدمات بیمه سلامت با دفترچه به مددجویان کمیته امداد امام(ره) در خراسان رضوی آغاز شد.

 برخورداری ۸۵ هزار مددجوی تحت پوشش از خدمات بیمه سلامت

مدیرکل سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی در حاشیه نشست خبری به همین مناسبت در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با امضای تفاهمنامه بین سازمان بیمه سلامت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۸۵ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد از خدمات بیمه‌ای پایه سازمان بیمه سلامت برخوردار خواهند شد که تا پایان سال این شمار به ۲۴۰ هزار نفر خواهد رسید.

دکتر سید مرتضی وجدان با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد در این مرحله در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به خدمات پایه بیمه دست خواهند یافت، اظهار داشت: بسته خدمات بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع و پزشک خانواده با ارائه دفترچه بیمه مانند سایر اقشار به مددجویان کمیته امداد آرزوی چندین ساله نظام بوده است که امروز در ماه پربرکت شعبان رسماً این تفاهمنامه بین مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و ریاست کمیته امداد به اجرا درمی‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: افزون بر آن تفاهمنامه افراد مجهول‌الهویه با سازمان بهزیستی نیز قدم بسیار بزرگی است که برای افراد بدون هویت و شماره ملی و افراد بلاتکلیف در بیمارستان‌ها که دارای هیچ نشانه و هویتی نیستند بخصوص نوزادانی که به دنیا می‌آیند و یا درمان لازم دارند به اجرا درمی‌آید و حدود ۵۰۰۰ نفر در کشور به طور مستقیم با معرفی سازمان بهزیستی می‌توانند از خدمات بستری استفاده کنند که حداقل بیش از ۱۰ درصد این شمار سهم استان خراسان رضوی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح فقط در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی اجرا می‌شود، گفت: نوزادانی که در بیمارستان بدون هیچ هویتی به دنیا می‌آیند و یا درمان لازم دارند و بلاتکلیف هستند با این تفاهمنامه تا سه ماه که وضعیت آن‌ها مشخص شود می‌توانند از خدمات بیمه برخوردار شوند و از صندوق بیمه سایر اقشار استفاده کنند.

دکتر وجدان در خصوص افزایش تعرفه‌های صدور دفترچه‌های بیمه خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه سال ۹۸ و تصویب مجلس شورای اسلامی هزینه تعویض دفترچه از ۲۰۰ تومان به ۲ هزار تومان افزایش یافته و در مورد دفترچه‌های مفقود شده برای نوبت نخست ۹۰ هزار ریال و نوبت دوم ۱۸۰ هزار ریال تعرفه تعیین شده است.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی سامانه ۱۶۶۶ را برای طرح پیشنهادها، شکایات، انتقاد و... اعلام کرد و از شهروندان خواست در صورت بروز مشکل با این سامانه با مسئولان رده بالای سازمان بیمه سلامت ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است برای اجرای این طرح ۴۷۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که بین استان‌ها تقسیم خواهد شد و تا زمان صدور دفترچه بیمه برای مددجویان کارت‌های بیمه همچنان دارای اعتبار خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.