نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ احداث فاز نخست ایستگاه‌های راه‌آهن این شهرستان به پیمانکار گفت: عملیات احداث ساختمان ایستگاه راه‌آهن سبزوار طی چند روز آینده با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

فاز نخست ایستگاه‌های راه‌آهن سبزوار با ۳۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی سبحانی فر با بیان اینکه یکی از خواسته‌های دو دهه اخیر مردم این شهرستان موضوع احداث راه‌آهن بوده، به‌طوری‌که فعالیت احداث این راه‌آهن از دو دهه گذشته آغازشده، اما بدون پیشرفت درهمان قدم‌های اولیه باقی‌مانده بود، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ فعالیت احداث راه‌آهن سبزوار سرعت پیدا کرد به‌طوری‌که با اختصاص اعتبار اولیه موفق شدیم زیرسازی مسیر راه‌آهن سبزوار را انجام دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طول ۴۸ کیلومتری راه‌آهن سبزوار، افزود:  در ۶ کیلومتر ابتدایی به دلیل اینکه اراضی معارض زیادی داشت، کار به تأخیر افتاد اما در سال گذشته توانستیم با جذب اعتبار موردنیاز، معارض مسیر را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری عملیات اجرایی در کیلومتر ۰ تا ۶ این مسیر آغازشده و قرار است طی ۵ ماه عملیات اجرایی آن تکمیل شود.

سبحانی فر بابیان اینکه دو ایستگاه در محدوده روستای قره قلی و بلوار هشت‌بهشت شهر سبزوار احداث می‌شود، بیان کرد: با تعیین پیمانکار و با پیگیری‌های انجام‌شده احداث فاز نخست این پروژه با ساخت ایستگاه راه‌آهن سبزوار و اختصاص ۳۰ میلیون تومان اعتبار آغاز می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از تکمیل راه‌آهن ۴۸ کیلومتری سبزوار تا پایان سال، ابراز کرد: اگرچه در طرح اولیه خط راه‌آهن به سبزوار ختم می‌شد، اما در سال ۹۶ با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، مقرر شد تا راه‌آهن با عبور از شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر درنهایت به خط راه‌آهن تربت‌حیدریه متصل شود که این مهم در بودجه سال ۹۷ نیز مصوب شد.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به اینکه بااتصال راه‌آهن سبزوار به تربت‌حیدریه، مسیر جنوب به شمال کشور متصل می‌شود، افزود: از تربت‌حیدریه به سمت خواف و هرات است که در حال احداث قرار دارد و مسیر افغانستان به خراسان رضوی از طریق خواف، تربت‌حیدریه و سبزوار در یک کریدور قرار می‌گیرد که مسیر ترانزیت بین‌المللی و مسیر داخلی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.