استاندار خراسان رضوی گفت: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان فردا افتتاح می شود و فعالیت خود را با مشارکت شرکت های توسعه گرا و همه ارکان حاکمیت آغاز می کند.

نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی از فردا آغاز به کار می کند

قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در طی سه ماه گذشته همدلی و همزبانی بسیار خوبی در بین دستگاه های اجرایی، قضایی، ائمه جمعه و فعالان بخش خصوصی شکل گرفته است که می تواند سرآغاز یک تحول اقتصادی باشد.

وی افزود: با آغاز اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی، همه ارکان حاکمیت به ویژه دستگاه قضایی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی بسیج شده اند و ۱۸ نماینده استان هم در این مسیر همراهی خوبی با دستگاه های اجرایی دارند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ائمه جمعه بر فرآیند اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نظارت دارند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهمترین نیاز کشور، توجه به اقتصاد جامعه و معیشت خانوار است و ما هم به دنبال این هستیم که با اصلاح ساختارهای اداری، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی جوامع محلی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه نظام اداری دیوان سالار و تمرکزگرا یکی از مهمترین موانع پیش روی توسعه و پیشرفت جوامع محلی به شمار می رود و به رغم شعارهای داده شده برای تفویض اختیارات، طی سنوات گذشته همواره شاهد تشدید تمرکزگرایی بوده ایم.

رزم حسینی تاکید کرد: به جز برخی مقاطع بسیار کوتاه، در همه دولت های پس از انقلاب اسلامی تمرکزگرایی در پایتخت تشدید شده است و این مسئله اکنون به عنوان یک مانع برای پیشرفت اقتصادی کشور و باید آن را از سر راه نظام اداری کشور برداشت.  

وی با ابراز امیدواری از اینکه با همگرایی همه بخش ها بتوان الگوی طرح مثلث توسعه اقتصادی را پیاده سازی کرد، تاکید کرد: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی فردا افتتاح می شود و رسما فعالیت خود را با همکاری شرکت های توسعه گرا و حمایت ویژه همه بخش های حاکمیتی آغاز می کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای آغاز اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی تا به امروز با ۵۳ شرکت توسعه گرا تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی به امضا رسیده است و هفته آینده هم یک تفاهم نامه دیگر منعقد خواهد شد.

منبع: استانداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.