سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در سیلاب‌های اخیر، بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات، سرخس است.

بیشترین خسارات سیل در خراسان رضوی مربوط به بردسکن، کلات و سرخس است

به گزارش قدس آنلاین، وحید قربانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات، سرخس بوده است گفت: در اغلب شهرستان‌ها به صورت پراکنده خسارت‌هایی به زیرساخت‌های عمرانی وارد شده و در برخی روستاها نیز خسارت‌ها اغلب به مزارع، باغات و دام بوده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل و بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان‌های مختلف استان هستند تصریح کرد: به رغم این که در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود و تامین خسارت‌های ناشی از سیل با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی این است که با در نظر گرفتن اصلاحات در قانون بودجه و یا نحوه اجرای قانون بودجه تلاش شود بیشترین منابع ممکن به بخش رفع خسارات و رفع آسیبهای ناشی از سیل اختصاص یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از واحدهای مسکونی در سطح روستاهای استان به دلیل سیل درگیر تخلیه هستند اظهار داشت: در بارش روزهای آینده نباید غفلتی داشته باشیم و باید بهتر از قبل مدیریت کنیم تا تلفات جانی نداشته باشیم و از نظر مالی خسارت‌ها بسیار کمتر باشد.

قربانی ادامه داد: در خصوص بحران‌های اخیر از سوی دولت گزارشی تقدیم رهبر معظم انقلاب شده و براساس آن درخواست کمک از صندوق توسعه ملی کرده‌اند تا مبلغ یک میلیارد یورو به موضوع مدیریت بحران اختصاص یابد که در پاسخ ایشان دولت را مکلف کرده‌اند تا ظرفیت‌های بودجه را مجدد در موضوع بحران بازتعریف کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد مناطق روستایی در سطح استان خراسان رضوی فرسوده و غیر مقاوم هستند و تاکنون حدود ۳۰ تا ۳۲ درصد بیشتر مقاوم سازی نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید در بردسکن و کلات و خسارت وارد آمده به این دو شهرستان، اولویت استان جبران خسارت در این مناطق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.