سیستان و بلوچستان- در جهت تحقق شعار سال و رونق تولید، بررسی راهکارها و تمهیدات اساسی درحوزه رونق تجارت و بازرگانی استان، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با مدیر عامل منطقه آزاد چابهار دیدار و گفتگو کرد.

 جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی زمینه ساز تحقق "رونق تولید" و شکوفایی اقتصادی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، ضمن اشاره به اقدامات موثر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های بندر چابهار و با رویکرد تحقق شعار سال اظهار کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور زمینه ساز تحقق "رونق تولید"، اشتغال زایی و شکوفایی اقتصادی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان ضمن اشاره به همکاری های خوب با منطقه آزاد چابهار گفت: پیوندهای اقتصادی و تقویت مناسبات تجاری با کشورهای همسایه و رونق فعالیت های اقتصادی و ایجاد بسترهای مطلوب برای سرمایه گذاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی با هم افزایی، مشارکت و همکاری های بین دستگاهی توسعه و گسترش خواهد یافت.

آقایی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و موقعیت ممتاز بندر چابهار و دسترسی به بازارهای منطقه ای به‌ویژه کشورهای هند و افغانستان و ایفای نقش حلقه اتصال مسیر ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه، تسریع در تکمیل زیرساخت های جاده ای و ریلی و تخصیص سهم کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار و تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و فعالیت های تجاری و بازرگانی، علاوه بر رونق تولید و اشتغال زایی در استان، عامل توسعه، جهش و همکاری های اقتصادی است.

عبدالرحیم کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی با مشارکت متخصصان کلیه دستگاه های مرتبط در جهت ایجاد بستری مناسب و نو برای توسعه تجارت و بازرگانی مبتنی بر علم روز و آخرین دستاوردهای جهانی و ایجاد زنجیره لجستیک کارا بمنظور ایجاد چابکی در حمل و نقل و توزیع بار از طریق بنادر و مراکز توزیع شد.

کردی افزود: استفاده از توان و تکنولوژی کشورهای پیشرو در حوزه مدیریت زنجیره تامین و ایجاد پارک های لجستیکی و حمل و نقل می تواند در تحقق شعار سال نقش بسزائی ایفا نماید.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.