البرز- حدود یک ماه از خاموش شدن چراغ تنها سینمای شهرستان فردیس می گذرد و این اتفاق در حالی رخ داد که فردیس به لحاظ سرانه های فرهنگی جزء محروم ترین شهرهای کشور است.

چراغ تنها سینمای فردیس دوباره روشن می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دو هفته پیش از آغاز سال جدید، مردم فردیس که نیم میلیون از جمعیت استان البرز را تشکیل می دهند با تعطیلی سینمای شهرشان مواجه شدند و از آن روز تاریکی سینما باعث ناراحتی مردم به‌ویژه جوانان این شهر شده است.

در حالی که تمامی سینماهای کشور و استان البرز در تعطیلات نوروز در حال اکران جدیدترین و بهترین فیلم های روز بودند سینما دوستان فردیسی با درهای بسته و خاک گرفته این مجموعه مواجه می شدند.

در این میان در بحث تعطیلی سینما بار دیگر ضعف مدیریت شهری در حوزه اطلاع رسانی مشهود بود چرا که شهروندان از دلایل این تعطیلی بی اطلاع بودندو همین مساله شایعات و حرف وحدیث های بسیاری را به دنبال داشت.

در محدوده فلکه پنجم فردیس ومحل استقرار سینما به سراغ مردم رفتیم و از دلایل خاموشی این سینما پرسیدیم اما کسی علت تعطیلی آن را نمی دانست و اغلب شهروندان از اتمام کار این مجموعه ابراز نگرانی می کردند چرا که معتقد اند تعطیلی تنها مکان فرهنگی شهر که همواره خانواده های بسیاری را برای تماشای فیلم کنار هم جمع کرده می تواند یک اتفاق ناگوار برای شهر جوان فردیس باشد.

در این ارتباط تلاش کردیم با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر فردیس تماس بگیریم اما بی نتیجه بود بنابراین با پیگیری های معاون سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس ارتباط گرفتیم واز وی از دلایل این تعطیلی پرسیدیم.

بازگشایی دوباره تنها سینمای فردیس با مدیریت جدید

حمیدرضا ولی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در ارتباط با آخرین وضعیت سینما فردیس گفت: طی دو هفته پایانی سال ۹۷ سینما فردیس به دلیل برخی مشکلات مالکیتی تعطیل شد.

وی ادامه داد: مسئله تعطیلی سینمای فردیس مربوط به شهرداری است و مقرر شده باتوجه به پایان قرارداد مدیریت قبلی مجموعه سینما فردیس با شهرداری کرج، مدیریت جدید قراردادی را تحت نظارت شهرداری فردیس منعقد کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس از بازگشایی سینما در یک ماه آینده خبرداد و گفت: باتوجه به پیگیری هایی که در شهرداری صورت گرفته گویا توافق لازم با پیمانکار جدید برای مدیریت واداره سینما انجام شده است.

ولی زاده تصریح کرد: بحث انتقال سینما به مدیریت جدید فرایند اداری خود را طی می کند و گویا بهره بردار جدید پذیرفته تا بهسازی های لازم و رساندن سینما به کیفیت مطلوب را در دستور کار خود قرار دهد.

وی به اهمیت بالای سینما فردیس برای این شهر اشاره کرد و گفت: این مجموعه در طول فعالیت خود همواره مخاطبان خاص خودش را داشته و البته در بحث اکران فیلم های پرفروش مردم فردیس استقبال چشمگیری از این سینما داشته اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس تصریح کرد: فردیس نیازمند وجود اماکن فرهنگی است و در چنین شرایطی که حداقل ها را داریم مسئولین مربوطه باید با تعامل یکدیگر مشکلات این چنینی را به سرعت رفع کنند.

ولی زاده از احداث سالن سینما در مجتمع تجاری رزکان خبرداد و گفت: سینمای رزکان در قالب ۴ سالن مراحل پایانی احداث را طی می کند و افتتاح این سینما می تواند اتفاق بسیار خوبی را برای شهرستان فردیس وجوانان مناطق مختلف آن رقم بزند.

وی تصریح کرد: بار دیگر تاکید می کنم مردم نگران سینمای فردیس نباشند و امید است بهره بردار جدید بتواند با همکاری دستگاه های مربوطه به وعده های خود جامه عمل بپوشاند و به نیازهای فرهنگی مردم پاسخ مناسبی دهد.

به نظر می رسد قرار نیست آن اتفاق تلخی که این روزها دهان به دهان در میان علاقمندان به سینما در فردیس می گردد رخ دهد و خوشبختانه پس از وقفه ای کوتاه مقرر شده سینمای فردیس بار دیگر به روی علاقمندان به هنر هفتم بازگشایی شود.

چه بهتر بود که پس از تعطیلی موقت سینما در اواخر سال گذشته اطلاع رسانی مناسبی از سوی مدیریت شهری فردیس صورت می گرفت تا این همه شائبه و حرف و حدیث ها در خصوص سینمای فردیس به وجود نمی آمد.

شهر فردیس برای تامین نیازهای فرهنگی جوانان خود در کنار توسعه سرانه های خدماتی نیازمند نگاهی ویژه برای ارتقا فضاهای فرهنگی همچون سینما و فرهنگسرا است و این مهم باید با تلاش مدیران شهرستانی واستانی به جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.