قزوین_ ندا مشاطان گفت: طی سه روز آینده منطقه به طور متناوب تحت تاثیر امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی قرار دارد.

امواج ناپایدار، طی سه روز آینده کاهش دما را بر منطقه حاکم خواهد کرد

ندا مشاطان رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: تا اواسط هفته جاری، عبور متناوب سامانه های بارشی را از منطقه خواهیم داشت و باتوجه به فصل بهار بارش ها، خاصیت رگباری داشته و گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید و احتمال تگرگ همراه است؛ برای روز یکشنبه موقتا از شدت ناپایداری ها کاسته می شود.

وی افزود: از یکشنبه به تدریج جریانات هوا شمالی شده که روند کاهش دما را در منطقه در پی خواهد داشت و کمینه دما را به محدوده کمتر از ۵ درجه سلسیوس خواهد رساند و برای صبح سه شنبه در مناطق مرتفع و سردسیر استان دمای کمینه احتمالا به صفر درجه سلسیوس و یا کمتر خواهد رسید؛ براین اساس هشدارهای زیر اعلام می شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان قزوین اضافه کرد: آبگرفتگی معابر عمومی از بعدازظهر امروز تا فردا، لغزندگی و احتمال اختلال در تردد جاده ای، کاهش دید افقی به دلیل پدیده مه، سرمازدگی به دلیل کاهش محسوس دما برای بامداد سه شنبه، خسارت به تاسیسات و مبلمان شهری بدلیل وزش بادهای شدید پیش بینی می شود.

مشاطان یادآور شد: طی سه روز آینده منطقه به طور متناوب تحت تاثیر امواج ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی قرار داشته که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود؛ وضعیت آب و هوای استان برای امروز و فردا، نیمه ابری گاهی وزش باد نسبتا شدید و در بعدازظهر افزایش ابر و در پاره ای مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و وضعیت برای روز یکشنبه و دوشنبه صاف تا کمی ابری و در بعدازظهر افزایش ابر و در پاره ای مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: وضعیت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد برای روز دوشنبه و سه شنبه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.