رئیس جمهور در جمع مردم سیل‌زده پلدختر با تأکید بر اینکه قلب همه مردم ایران در این ایام در کنار شما بود و برای شما می‌تپید، تصریح کرد: بازسای پلدختر، معمولان و روستاهای آسیب‌دیده استان لرستان که خسارات سنگینی دیده‌اند، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای مردم این مناطق مهیا خواهد کرد.

روحانی:بازسازی مناطق سیل‌زده در اولویت برنامه‌ها قرار دارد/ قول می‌دهم که دولت کنار مردم سیل‌زده خواهد بود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم سیل زده پلدختراظهارداشت: فراموش نمی‌کنم در لحظاتی که سیل شما را محاصره کرده بود و دسترسی به پلدختر امکان نداشت و به صورت مداوم با استاندار در تماس بودم و همه مردم و دولت نگران سلامت و جان مردم پلدختر بودند. در اولین صبح پس از حادثه سیل مطلع شدیم که جان عزیز مردم پلدختر به سلامت است و همه ما خوشحال شدیم گر چه با خسارت سنگینی مواجه شدید.

رئیس جمهور  گفت: مردم غیور پلدختر در زمان دفاع مقدس فداکاری ، ایثارگری و دلاوری از خود نشان دادند و دست توسل ما به سوی کسی دراز است که منجی عالم بشریت است و نجات دنیا و ایران به دست ایشان اتفاق خواهد افتاد.

روحانی تأکید کرد: امروز در سایه توجهات امام عصر(عج) است که در برابر مشکلات مقاومت و ایثارگری این مردم رخ داد و همچنین مردم ایران زمین، سیل مهربانی و ایثار خود را نثار پلدختر کردند.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌ها و ایثارگری‌های ارتش، بسیج، سپاه، دولت، ملت عزیز ایران و همچنین استان‌های معین سراسر کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده پلدختر تأکید کرد: در اینجا اعلام می‌کنم مسئولیت بازسازی همه مناطق ویران شده با فرماندهی وزیر کشور است و دستور می‌دهم که پلدختر، معمولان و روستاهای آسیب‌دیده که خسارات سنگینی دیده‌اند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای شما مهیا خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه با خرید زمین‌های لازم بلافاصله ساخت و ساز منازل جدید و بازسازی‌ خانه‌های آسیب‌دیده آغاز خواهد شد، گفت:‌ نحوه جبران خسارات کشاورزان و مردم در جلسه هیأت دولت تصویب شده است و پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به رئیس بنیاد مسکن دستور می‌دهم که مردم این سرزمین وفادار و پاسدار به آرمان‌های انقلاب اسلامی که در ۸ سال زمان جنگ ، دلاوری‌هایی از خود نشان دادند، امروز نیازمند و خواستار آن هستند که دولت با همه توان در کنار آنان باشد و هر چه سریع‌تر خانه‌سازی و جبران خسارات آغاز شود.

روحانی تأکید کرد: در شب میلاد امام عصر(عج) قول می‌دهم که دولت تا پایان در کنار شما خواهد بود و شما را فراموش نخواهد کرد و به صورت هفتگی و روزانه از این مناطق خبرگیری به عمل می‌آید تا شرایط زندگی به حالت عادی و معمولی بازگردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.