رئیس کل سازمان نظام پرستاری با انتقاد از درخواست پزشکان درباره افزایش ۷۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی، گفت: در شرایطی که حقوق کارگران افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی داشته این افزایش تعرفه‌ها شلاقی بر پشت مردم است.

افزایش ۷۰ درصدی تعرفه‌ پزشکی، شَلاقی بر پُشت مردم است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اصغر دالوندی رئیس کل سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: برای اینکه متوجه شویم افزایش تعرفه‌های پزشکی معقولانه بوده یا خیر؟ باید نگاهی به حداقل حقوق و دستمزد کنیم که یک شاخص اساسی در کشور است. زمانی که حداقل حقوق یک کارگر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و نسبت به سال گذشته‌اش بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته چطور می‌توان توقع داشت تعرفه‌های پزشکی ۷۰ درصد افزایش پیدا کند؟

دالوندی افزود: اگر همانطور که جامعه پزشکی کشور توقع دارد تعرفه‌هایش ۷۰ درصد رشد داشته باشد، حداقل حقوق کارگران نیز ۷۰ درصد رشد پیدا کند، آنوقت می‌توان گفت عدالت برقرار شده است. اما زمانی که افزایش تعرفه‌ها از افزایش حداقلی دستمزد بیشتر باشد، رنج مردم که اکنون زیر فشارهای اقتصادی هستند مضاعف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بیمه‌ها، اظهار کرد: از سوی دیگر اگر قرار باشد تعرفه‌ها بدون در نظر گرفتن وضعیت بیمه‌ها افزایش پیدا کند، وضع کنونی بیمه‌ها را بحرانی‌تر می‌کند. در حال حاضر بیمه‌ها در حال ورشکستگی هستند و توانایی پوشش جامعه هدفشان را ندارند و شانه خالی کرده‌اند. با این شرایط افزایش تعرفه‌ای که جامعه پزشکی توقع دارد، شلاقی بر پشت مردم است.

دالوندی تصریح کرد: در طی مدت اجرای طرح تحول سلامت برخی از پزشکان درآمدهای مافیایی داشته‌اند. این درآمدها حلوای شیرینی بوده که همچنان با توقع افزایش ۷۰ درصدی تعرفه‌ها به دنبال تحقق دوباره‌اش هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تعرفه خدمات پرستاری مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: جامعه پزشکی در حالی توقع ۷۰ درصدی تعرفه‌هایش را دارد که تعرفه‌های خدمات پرستاری حدود ۱۳ سال است که مورد بی‌توجهی واقع شده است. بنابراین ما با این دوگانگی برخورد با خدمت گذران حوزه سلامت مخالفیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.