عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: افزایش صدور مجوز و پروانه نمی‌تواند مؤلفه خوبی برای سنجش رشد اقتصادی باشد و ما هم اکنون خراسان رضوی در به کارگیری نیروهای انسانی در رتبه‌های آخر قرار می‌گیرد.

 افزایش صدور پروانه صنعتی مؤلفه خوبی برای سنجش رشد اقتصادی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین مقصودی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار داشت: ما باید نگاه‌ها را به نوعی تغییر دهیم که خود بخش خصوصی این رغبت را داشته باشد که به سمت سرمایه‌گذاری بیاید به عبارت دیگر ما باید کاری کنیم که آسایش بخش خصوصی فراهم شده و به علت وضعیت موجود از ادامه فعالیت خود فرار نکنند.

وی بیان کرد: متأسفانه استان خراسان رضوی در به کارگیری نیرو و کارآفرینی جزو استان‌های آخر به حساب می‌آید و این مسئله نیاز به علت یابی دارد اینکه گفته شود چه میزان مجوز صادر شده نمی‌تواند مولفه مناسبی برای سنجش ارتقا سطح اقتصادی استان باشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه برخی در استان از استاندار قبلی در حد فرشته یاد می‌کنند و برخی هم دقیقا برعکس آن، تأکید کرد: باید این را گفت که زمان استانداری آقای رشیدیان ما نه دیو بودیم و نه فرشته و همانطور هم که مشکلاتی وجود داشت نقاط قوتی هم در پرونده کاری ایشان دیده می‌شود.

مقصودی  با اشاره به تشکیل مثلث اقتصادی در استان خراسان رضوی، تصریح کرد: به عقیده بنده یک مثلت اقتصادی دیگر هم در استان خراسان رضوی وجود دارد که شامل ۳ رأس پول، طبیعت و نیروی انسانی است به عبارت دیگر در استان هر ۳ مورد این روؤس وجود دارد و تنها باید از آنها برای بهبود وضعیت استفاده کرد.

در ادامه این جلسه نیز سید امیر مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از اقدامات مناسبی که انجام شده تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در استان بوده در بخش اقتصادی بوده که توانسته مشکلات قضایی ۱۱۶۷ واحد تولیدی را در سال ۹۷ با یک گفت‌وگوی دوطرفه رفع کند به طوریکه اصلا نیاز به برگزاری جلسه بعد از آن نباشد.

وی تأکید کرد: این کمیسیون هم اکنون در ۱۲ شهرستان فعال شده و تلاش داریم که در سایر شهرستان‌ها نیز آن را فعال کنیم که از این راه در فضایی شبه قضایی موارد مربوط به فالان اقتصادی را پیگیری کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.