۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 652909

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برای تصدی این سمت دیروز (جمعه) به پاریس رفت.

بهرام قاسمی به پاریس رفت

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس دیروز (جمعه) در صفحه توئیترش از ورود «بهرام قاسمی» سفیر جدید ایران در فرانسه به پاریس خبر داد.

قاسمی که پیش از این عهده‌دار سخنگویی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان بود، از این پس قرار است در سمت جدیدش به عنوان سفیر ایران در فرانسه به فعالیت بپردازد.

او ۱۷ اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) به این سمت منصوب شد.

«ابوالقاسم دلفی» سفیر پیشین ایران تیر ماه ۱۳۹۷ و همزمان که در محل ماموریت بود، درخواست بازنشستگی زودتر از موعد را داد و به تهران بازگشت و از آن زمان سفارت ایران در پاریس در سطح نفر دوم (کاردار) اداره می‌شد.

بهرام قاسمی روز جمعه (۲۳ فروردین ماه) با انتشار متنی از رسانه‌ها خداحافظی کرد و یک روز بعد (شنبه) ۲۴ فروردین ماه «سید عباس موسوی» به جای بهرام قاسمی عهده دار سخنگویی وزارت امور خارجه ایران شد و مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت خارجه روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه با حضور ظریف برگزار و از تلاش‌های قاسمی در مدت تصدی این سمت در حدود دو سال و هشت ماه تقدیر شد.


 بهرام قاسمی از ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه فعالیت داشته است.  

در کارنامه و سوابق کاری بهرام قاسمی سمت‌هایی، چون رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا، سفیر فوق العاده و تام الاختیار در کشورهای ایرلند، اسپانیا، ایتالیا و همچنین سفیر آکردیته در کشور مالت و برای چند سال نیز به عنوان معاون پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک وجود دارد.

*آغاز فعالیت سفیر فرانسه در تهران

 از سوی دیگر، «فیلیپ تیه بو» سفیر جدید فرانسه در تهران نیز بعدازظهر یکشنبه ۲۵ فروردین ماه  سالجاری با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد و البته لحظاتی پس از آن هم در پی توئیت‌های سفیر فرانسه در واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران، توسط سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امور خارجه احضار شد.

سفارت فرانسه در تهران ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ در صفحه توئیتر خود از انتصاب «فیلیپ تیه بو» به عنوان سفیر جدید فرانسه در تهران خبر داده و اعلام کرده که تیه بو در هفته‌های آینده کارش را به عنوان سفیر جدید در تهران آغاز می‌کند.

پس از آنکه «فرانسوا سنمو» سفیر قبلی فرانسه در تهران زودتر از موعد پایان ماموریتش به پاریس بازگشت و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سوریه منصوب شد، گزینه‌ای از سوی پاریس برای تصدی این پست معرفی نشد و اسفند ماه سال گذشته دولت فرانسه رسما انتصاب سفیر جدید خود در تهران را اعلام کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.