هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرای شعار سازمان جهانی بهداشت، گام‌های مؤثری برداشته شود.

تحقق ارتقای سلامت با همکاری بسیاری از ادارات

هفته سلامت در ایران همه ساله در هفته اول اردیبهشت برگزار می‌شود.

دکتر دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت «هفته سلامت» اظهار داشت: شعار سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی بهداشت باعنوان «پوشش همگانی بهداشت» اعلام شده تا تمام افراد جامعه در صورت نیاز به خدمات بهداشتی، باکیفیت، بدون بارمالی و در هر زمان و مکان دسترسی کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: پوشش همگانی بهداشت شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز در سراسر عمر از ترویج و ارتقای سلامت تا پیشگیری و درمان، بازتوانی و مراقبت‌های بهداشتی اولیه است و این مهم حاصل تلاش‌ها و همکاری بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرای شعار سازمان جهانی بهداشت، گام‌های مؤثری برداشته شود. وی نقش معاونت بهداشتی و پرسنل این حوزه را در پیشبرد اهداف متعالی ترسیم شده برای نظام سلامت بسیار با اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: حوزه بهداشت با ایجاد همدلی و همکاری و تلاش مضاعف همچون همه عرصه‌های سلامت بویژه پس از طرح تحول سلامت گام‌های مؤثری در زمینه پوشش همگانی بهداشت برای عموم افراد برداشته و به پوشش همگانی بهداشت و ارتقای سلامت دست یابد.

دکتر دارابی با اشاره به عناوین روزهای هفته سلامت اولویت‌های بهداشتی را برشمرد و خاطرنشان کرد: نخستین روز هفته سلامت «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، دومین روز «آموزش رکن سلامت»، سوم اردیبهشت «مشارکت اجتماعی و سلامت»، چهارمین روز «مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، پنجمین روز «سلامت در حوادث و بحران‌ها»، ششمین روز «سبک زندگی سلامت محور» و آخرین روز هفته «سلامت، جمعیت و خانواده» نام گرفته و برنامه‌های خاصی با مشارکت سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط در هفته سلامت و در طول سال برگزار خواهد شد. وی نقش رسانه‌ها را در ارتقای آگاهی‌های بهداشتی و افزایش دانش سلامت جامعه بااهمیت دانست و گفت: آموزش و اطلاع رسانی به موقع و بازتاب طرح‌ها و برنامه‌های بهداشتی از سوی رسانه‌ها و مشارکت مردم در عرصه بهداشت می‌تواند ارتقای سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد و سلامت اجتماعی را ممکن سازد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.