«علاء الدین بروجردی» که به نمایندگی از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در نشست روسای پارلمان کشورهای همسایه عراق به بغداد سفر کرده است، با «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقدیر بروجردی از موضع عراق در قبال ایران/ رایزنی فیاض و حکیم درباره تکمیل دولت+عکس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از دفتر سید عمار حکیم، طرفین در این دیدار درمورد تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز راهکارهای تقویت مناسبات فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداختند.


سید عمار حکیم تاکید کرد که عراق گام‌های استواری برای پیشبرد سیاست درهای باز با کشورهای منطقه و جهان برداشته و در تلاش است بر اساس منافع مشترک با همگان روابطی متوازن برقرار کند.

از سوی دیگر، حکیم بر اهمیت برگزاری نشست پارلمانی کشورهای همسایه عراق که بر اساس دیدگاه مشترک در قبال مسائل مختلف برگزار می شود، تاکید کرد.


بروجردی نیز در این دیدار از موضع بغداد در قبال جمهوری اسلامی ایران قدردانی و بر اهمیت برگزاری نشست پارلمانی کشورهای همسایه عراق برای تقویت همکاری پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

رایزنی حکیم و الفیاض درباره تکمیل کابینه عراق

خبر دیگر اینکه سید عمار حکیم در دیدار با فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق بر تسریع در تکمیل کابینه تاکید کرد.


فالح فیاض، مشاور امنیت ملی عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با سید عمار حکیم دیدار و درمورد تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی کشور و روند تکمیل کابینه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

حکیم در این دیدار بر اهمیت تسریع در تکمیل وزارتخانه‌های باقی مانده و گزینش شخصیت‌های شایسته، کاردان و دارای توانمندی مدیریتی در راستای اجرای برنامه دولت تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه بر لزوم تامین امنیت مناطق آزاد شده و راه‌های مواصلاتی میان این مناطق و نابودی بقایای گروه تروریستی داعش و نیز گسترش بُعد اطلاعاتی در منظومه امنیتی تاکید کرد.

حکیم در پایان بر لزوم صیانت از امنیت جامعه با همکاری نهادهای ذیربط تاکید کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.