همزمان با سراسر کشور و با بسیج موکب‌های اربعین، موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهرستان مه ولات برای حضور در مناطق سیل‌زده و کمک به هموطنان آسیب دیده و جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام آمادگی نمود. در همین راستا این موکب از ابتدای هفته جاری با حضور در شهرستان آق‌قلا به یاری هم‌میهنان خسارت دیده از سیل اخیر در این شهرستان شتافت.

پخت ۶۰۰۰ پرس غذا در روز برای سیل‌زدگان آق قلا

محمد رضا فیض مسئول موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهرستان مه‌ولات در این خصوص به خبرنگار ما گفت: از چهار سال قبل که بحث برپایی موکب‌های اربعین در کشور عراق شکل گرفت همواره با همراهی مردم خیرشهرستان مه ولات زمینه حضور موکب حضرت ابوالفضل العباس(س) در کربلای معلی فراهم شد تا در ایام اربعین به زائران اباعبدالله الحسین خدمات رسانی کنیم که این حضور به لطف خداوند متعال و کمک‌های بی‌دریغی که همشهریان عزیز داشتند هر سال پرشورتر از سال بوده است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بحث حضور موکب‌های اربعین در مناطق سیل‌زده کشور و یاری رساندن به هموطنان از این طریق مطرح شد شهرستان مه‌ولات از جمله نخستین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بود که موضوع ساماندهی موکب و دریافت کمک‌های مردمی را در دستور کار خودش قرار داد که با همراهی و مساعدت خوبی که مردم نوع دوست شهرستان مه‌ولات داشتند کمک‌های قابل توجهی جمع‌آوری شد.

مسئول موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهرستان مه ولات در خصوص میزان مشارکت مردم برای کمک به سیل زدگان اظهار داشت: کمک‌ها در دو بخش نقدی و غیرنقدی بوده که مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و بیش از ۱۵۰ میلیون تومان نیز کمک غیرنقدی توسط مردم خیر شهرستان اهدا شده که این کمک‌ها با برپایی موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) در شهر آق‌قلا از ابتدای هفته جاری به تدریج به دست مردم سیل زده این منطقه خواهد رسید.

فیض همچنین از حضور ۳۰ نفر از افراد دست اندرکار موکب حضرت ابوالفضل العباس(ع) شهرستان مه ولات در شهر آق قلا برای کمک‌رسانی به مردم این منطقه و پخت روزانه ۶۰۰۰ پرس غذای گرم برای هموطنان سیل‌زده در مدت برپایی این موکب خبر داد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.