مرتضی صفاری نطنزی گفت: سخنان مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا درباره تغییر ماهیت کشورمان برخلاف قوانین و موازین صریح حقوق بین الملل است. قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی در واقع نشان دهنده دشمنی آمریکایی‌ها و در راستای اعمال فشار به جمهوری اسلامی است.

سخنان مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا خلاف قوانین حقوق بین الملل است

مرتضی صفاری نطنزی نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین»؛ در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا که مدعی شده دولت این کشور در پی تغییر ماهیت جمهوری اسلامی از طریق داخلی است و بهترین منفعت برای آنها این است که رهبران ایران افرادی غیرانقلابی باشند، اظهار داشت: آرزو بر مقامات نادان آمریکا عیب نیست. چهل سال است که دولت آمریکا و وزرای خارجه آن چنین توهماتی را دارند. سخنان مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا خلاف قوانین و موازین صریح حقوق بین الملل است.

صفاری نطنزی افزود: چه کسی به آقای پمپئو چنین اجازه ای را داده که در امور داخلی کشورها دخالت کرده و برخلاف مصالح و منافع ملی کشورها سخن بگوید. مقامات دولت آمریکا باید ابتدا به اوضاع داخلی کشور خودشان توجه کرده و به آن سر و سامان دهند، زیرا اگر شرایط و مشکلات داخلی کشورشان به همین  روال کنونی ادامه یابد تنش و بحران ها در این کشور تشدید خواهد شد.

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه، تصریح کرد: قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی در واقع نشان دهنده دشمنی آمریکایی ها و در راستای اعمال فشار به جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.