خوزستان_ حسن جرفی گفت: دغدغه های ما رخدادهای است که در پساسیل اتفاق می افتد، بنابراین اعزام گروه وسیعی از مشاوران و روانشناسان برای آمادگی خانواده ها برای زندگی روزمره آنان بعد از سیل را در برنامه داشته ایم.

دغدغه ما آثار روانی پساسیل است/ دانشگاه فرهنگیان پای کمک به سیل زدگان ایستاده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در نشست خبری دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اصحاب رسانه با حضور حسن جرفی، سرپرست مدیریت امور پردیس های استان وکارشناس فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه صبح امروز ۲ اردیبهشت برگزار شد، جرفی در رابطه با امداد رسانی‌ دانشگاه فرهنگیان با تاکید اینکه سیلابی که روانه خانه های مردم شده بر اثر تجاوز به بستر رودخانه هاست، خداوند برای بشر همیشه نعمت خواسته، این نغمت به وجود آمده بر اثر رفتارهای نادرست انسان با طبیعت است، گفت: روزهای اول سیل در استان خوزستان، دانشگاه فرهنگیان با تشکیل کارگاه‌های مختلف، تشکیل ستاد امداد در مدیریت استان توانست خدماتی به هموطنان سراسر استان داشته باشد.

او با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در ستاد امداد، تصریح کرد: توانستیم در بحث کمک های نقدی و غیر نقدی و حضور فعال نیروی انسانی از استادان کارمندان و دانشجویان در جریان به وجود آمده برای همیاری به سیل زدگان سهیم باشیم، چرا که تمام مسئولان دولتی نهادها و ارگان ها باید خدمتگزار مردم باشند.

جرفی کمک به مردم مواجه با سیل خوزستان را با توجه به شرایط سابق و ایستادگی آنها مهم خوانده و افزود: اکنون آنها با شرایط طبیعی و سنتی توانسته اند جلوی سیلاب بایستند با اینکه همچون انقلاب و دفاع مقدس امروز نیز درگیر شرایطی همچون جنگ هستند.

اثرات روحی و روانی سیل

سرپرست مدیریت امور پردیس های استان خوزستان مهمترین نقش دانشگاه فرهنگیان را حفظ صیانت از دین مردم دانست و یادآور شد: با توجه به فشارهایی که بر اثر از دست رفتن زمین های کشاورزی زندگی مردم به آنها وارد شده لازم است تلاش کنیم توطئه‌های هدفمند دشمن خنثی شود، بنابراین این دانشگاه با سایر نیروهای آموزشی، اساتید مشاوره به مناطق سیل زده از طریق فعالیتهای روحی، روانی ریکاوری برای مردم داشته باشیم، چرا که اثرات سیل بر روح و روان مردم جبران ناپذیر است و دانشگاه به عنوان جامعه تربیت معلمی باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی از در اختیار قرار دادن ساختمان مدیریت استانی به ستاد استان برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خبر داد و اظهار کرد: این مرکز حدود یک ماه و نیم شبانه‌روز برای کمک های غیرنقدی آماده است و  کمک‌های نقدی خود را نیز در اختیار دو ارگان هلال احمر و امداد قرار داده است.


۱۰۰ میلیون تومان از حقوق یکروز پرسنل فرهنگیان به سیل زدگان کمک شد

جرفی بیان کرد: یک روز از حقوق اساتید کارمندان و دانشجویان به میزان ۱۰۰ میلیون تومان به حساب هلال احمر واریز شده و در مراکز دزفول اندیمشک ساختمان هایی برای اسکان سیل زدگان داشته ایم، روزانه جلسات ستاد را برای حضور در مناطق سیل زده انجام داده ایم.

او از حضور رییس دانشگاه فرهنگیان( خنیفر) و معاون آن دکتر (کچوئیان) در بازدیدها مناطق سیل زده گفته و بیان کرد: شوش، اندیمشک، کارون، رفیع، هویزه و دشت آزادگان مناطق مورد بازدید بوده که جلساتی نیز با فرمانداران و شهرداران شهرها انجام شده است.

سرپرست مدیریت امور پردیس های خوزستان خوابگاه های استان را برای اسکان سیل زدگان کاملا آماده خوانده و خاطرنشان کرد: گروه روانشناسان و مشاوره و کاروان های دانشجویی در قالب کانون های هلال احمر در دو گروه ۳۰ نفره به مناطق سیل اعزام شدند.

وی از برنامه جامع برای پتانسیل در ستاد امداد استان خبر داد و عنوان کرد: دغدغه های ما رخدادهای است که در پساسیل اتفاق می افتد، بنابراین اعزام گروه وسیعی از مشاوران و روانشناسان برای آمادگی خانواده ها برای زندگی روزمره آنان همراه اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی برای مساعدت و یاری به هم وطنان استانی را در برنامه داشته ایم.

کمک رسانی دانشگاه فرهنگیان 

جرفی در پایان، مبالغ کمک‌ها را چندین تشریح کرد: کمک های غیر نقدی شامل پکیج های مواد غذایی و مصرفی، ۸۰ تخته پتو توسط پردیس فاطمه الزهرا،  ۱۵ میلیون کمک غیر نقدی توسط پردیس رسول اکرم، برقراری  موکب در اندیمشک برای پخت و پز و ارسال به مناطق سیل زده از جمله عبدالخان، همکاری برای توزیع کمک های گروه مقاومت حزب الله لبنان که شامل ده ماشین باری برای ارسال کمک به مناطق است، همکاری در ستاد استان بوشهر به عنوان معین و پخت و پز، ۱۸ چادر کمک ستاد استان و در بهبهان نیز کمک‌های غیرنقدی انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.