خوزستان_ اولین جلسه شورای سلامت اهواز با بررسی مشکلات بهداشتی آب و رفع سرریز فاضلاب در شهر پس از وقوع سیل، تشکیل شد.

کمبود اعتبار و بی برنامگی‌ها سرریز فاضلاب را به ۱۰۰ نقطه می‌رساند/ سوداگران به میدان تره بار اهواز آسیب رساندند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  مجیدصالحی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در جلسه شورای سلامت، بررسی عوارض سیل و خسارت هایی که به شهر اهواز و روستاهای تابعه، با بیان اینکه  ۱۸ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت های سیل به استان انجام شده است، گفت: در این حادثه بازار شایعات داغ بود و حوزه سلامت نیز مستثنی نبود، اما بیماری ها قابل کنترل بود و به آن شکلی که اخبار در فضای مجازی دست به دست می شد وضعیت بحرانی نبود.

اقدامات آبفا نباید در حد مسکن باشد

وی با اشاره به عدم وجود مشکل در آب آشامیدنی کنونی مردم، عنوان کرد: سیل از همه جا عبور می کند و آب آن حامل انواع باکتری هاست که باید برای پاکسازی آن تمهیدات ویژه تری صورت بگیرد، دهیاری و بخشداری ها نیز می بایست آهک پاشی را مد نظر قرار بگیرند.

صالحی ادامه داد: در روزهای اخیر و بالا رفتن دبی رودخانه که منجر به سرریز شدن فاضلاب در سطح شهر شد دچار مشکلاتی شدیم اما با کمک استان های معین سیل زدگان، اقداماتی صورت گرفت وطبق الویت ها مشکلات مناطق درگیر سرریز فاضلاب برطرف شد، اما این چاره اساسی کار نیست و وضعیت فاضلاب اهواز نگران کننده است. بعضی از محلات تاکنون نیز به ما اطلاع رسانی می کنند و کماکان نگرانی سرریز فاضلاب هنوز وجود دارد و نباید این موضوع نادیده گرفته شود.

 بی برنامگی ها ادامه دار باشد، سرریز فاضلاب به ۱۰۹ نقطه می رسد 

اردشیر شاه محمدی، معاون بهره برداری آبفا اهواز بیان کرد: بیشتر از سیل عوارض سیل شهر را درگیر کرد و اقدامات آبفا موقتی بود لذا نیاز تا مشکلات فاضلاب اهواز اساسی رفع شود.

وی افزود: تصفیه خانه شرق اهواز سال گذشته انجام شد اما هنوز هم شاهد ورود فاضلاب به رودخانه هستیم و این یک تهدید است. این بی برنامگی ها دلایل مختلف سیاسی و انواع جنبه ها را دارد که منجر شده ما تاکنون مشکلات عدیده فاضلاب را حل نکنیم.

شاه محمدی یکی از مشکلات آبفا را نبود اعتبار دانست و چنین مطرح کرد: در بسیاری از محلات اهواز شبکه انشعاب فاضلاب کشیدیم اما یک حق انشعاب دریافت نکردیم، دو فاینانس گرفتیم اما اجرا نشدند که اگر انجام بپذیرند مشکلات ما تا ۸۰ درصد حل شدنی هستند. اگر از سال گذشته که طرح افتتاح شد همه مراحل به خوبی طی می شد، سیل در اهواز چنین ما را گرفتار نمی کرد.

معاون بهره برداری آبفا اهواز با بیان اینکه ۳۰ ایستگاه پمپاژ و ۴۰ کلکتور داریم اما پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار و مجوز کار، متوقف مانده اند، تصریح کرد: ۵۶ نقطه در مناطق اهواز ریزش فاضلاب داشتیم که این مورد نسبت به سال های گذشته با وجود سیل ده برابر شده، اگر جلوگیری نشود این مشکل به ۱۰۰ نقطه می رسد.

سوداگران با تصمیم عجولانه به میدان تروبار اهواز آسیب رساندند

علیرضا عالی پور، معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز نیز در ادامه این جلسه گفت:  در روزهای آینده ۴۰ پمپ سطحی را برای جمع آوری آب های سطحی وارد می کنیم، تا وضعیت را در شهر بهبود ببخشیم.

وی افزود: میدان تره بار کیانشهر اهواز  از مهمات و الویت های ما بود زیرا معیشت بسیاری از مردم از قبل آن می گذشت و نباید آسیب می دید، اما متاسفانه عده ای سوداگر که قصد فروش اموال خود را در شیبان داشتند آب را به سمت پارکینگ فولاد هدایت دادند که تصمیم عجولانه ای بود.

مرکز دامپزشکی اهواز نیز در پایان جلسه از عدم  وجود مشکل بیماری در دام ها بعد از وقوع سیل خبر داد که توسط استان های معین واکسیناسیون شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.