مازندران- عزیزالله شهیدی فر از رونق کشاورزی استان مازندران در سال جاری خبر داد.

خسارت سیل به ۸۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی مازندران/ امسال کشاورزی مازندران پررونق خواهد بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران صبح دوشنبه در نشست خبری «ستاد بازسازی مناطق سیل زده» در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران، به رونق کشاورزی و افزایش تولید علیرغم خسارات وارده سیل اشاره و اظهار کرد: سیل به ۸۷ هزارهکتار از اراضی کشاورزی و باغی مازندران خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه از این میان، ۳۰ هزار هکتار شالیزار و ۱۷ هزار هکتار باغ آسیب دیدند، افزود: در همه محصولات بجز سیاه ریشه، افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

۱۰ هزار بهره بردار مازندرانی خسارت دیدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اعلام اینکه سیل اخیر اراضی کشاورزی ۱۲ شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: تاکنون ۵۰ درصد خسارت ۲۰ میلیارد تومانی اراضی کشاورزی که تحت پوشش بیمه بودند، پرداخت شد.

شهیدی فر اضافه کرد: به هر هکتار اراضی باغی و زراعی حداکثر ۵ میلیون تومان، دام سبک ۵۰۰ هزار تومان و دام سنگین ۳ میلیون تومان خسارت پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵۸ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض درنظر گرفته شده برای مازندران، ۷۹ میلیارد تومان واریز شده است، از آغاز پرداخت ها در این بخش خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار بهره بردار خسارت دیده شناسایی شده اند، یادآورشد: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای کشاورزان آسیب دیده درنظرگرفته شده است.

کشاورزان با بیمه قهر اند

شهیدی فر در پاسخ به سوال قدس آنلاین که چرا همچنان کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی دوری می کنند؟ توضیح داد: متاسفانه کشاورزان با بیمه ها قهر کرده و از صندوق های بیمه کشاورزی فاصله گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه انتظارات کشاورزان و تولیدکنندگان از بیمه کشاورزی، انتظارات کامل و جامعی نیست، گفت: بیمه محصولات کشاورزی، ضریب ریسک را کاهش می دهد.

شهیدی فر با اعلام اینکه پرداخت نامتناسب با میزان خسارات موجب شده که کشاورزان اقبال خوبی نشان ندهند، افزود: در تلاش هستیم تا شرایط بیمه ای را تغییر داده و کشاورزان به سمت بیمه ها سوق داده شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با چرایی ایجاد اراضی کشاورزی در حریم رودخانه ها با بیان اینکه نباید این موضوع را نادیده بگیریم، تاکید کرد: در ستاد بحران استان در حال بحث هستیم تا حریم رودخانه ها آزاد تا در آینده شاهد خسارات احتمالی نباشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.