قزوین_ سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی گفت: تاکنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و تجهیزات توسط سپاه استان به استان‌های گلستان و لرستان و خوزستان اعزام شده است و در حال حاضر نیز نیروهای سپاه قزوین در گلستان و خوزستان مستقر هستند.

ارسال بیش از ۶ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و تجهیزات توسط سپاه استان به مناطق سیل زده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران در سال ۵۸ تشکیل شد و براساس قانون، ماموریت ها و وظایف مختلفی به این نهاد واگذار شد.

وی با بیان اینکه توطئه های بسیاری علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: این توطئه ها با درایت مردم و نیروهای انقلابی، خنثی شد و انقلاب اسلامی شکل گرفت؛ باتوجه به ضرورتی که امام راحل در خصوص تشکیل سپاه دانستند، این نهاد انقلابی شکل گرفت که شکل گیری آن براساس استحکام نظام و انجام اقدام متناسب با آن زمان بود.

برزگر با اشاره به رسالت و وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: از جمله وظایف سپاه در دفاع مقدس می توان به ماموریت جذب و آموزش و آموزش نیرو اشاره کرد که البته این نهاد در عرصه های مختلفی همچون سازندگی نیز نقش آفرینی کرده و حضور داشته است و در حوادث غیرمترقبه و زلزله نیز موثر بوده است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه در فروردین ماه سالجاری شاهد سیل در برخی از مناطق کشور بودیم، نیروهای مختلفی برای کمک به این مناطق اعزام شدند و سپاه قزوین در گلستان جزو هشت استان معین این استان سیل زده بود و اقدامات زیادی انجام شد و قزوین استان معین سیمین شهر و ۱۲روستای این شهرستان بود.

وی در خصوص میزان کمک های نقدی و تجهیزات سپاه قزوین گفت: تا امروز، ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و تجهیزات توسط سپاه استان به استان‌های گلستان و لرستان و خوزستان اعزام شده است و در حال حاضر نیز نیروهای سپاه قزوین در گلستان و خوزستان مستقر هستند.

برزگر خاطرنشان کرد: البته نیروهای انسانی در لرستان نیز مستقر هستند و ماموریت ما تقریبا در گلستان در حال اتمام است و جز احداث دو پل و یک جاده کار دیگری نداریم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: دشمنی و کینه آمریکا با سپاه دلایل مختلفی دارد و آمریکا دشمن دیرینه ای و نزدیک به چهل سال با سپاه دشمنی دارد و این دشمنی ها نتیجه ای نداشته است و آمریکا بر موفقیت سپاه در عرصه های مختلف استدلال دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به انتخاب فرمانده کل سپاه پاسداران کل کشور پرداخت و مطرح کرد: فرمانده جدید و سرلشکر سلامی از تئوریسین‌های نظامی است و بر مسائل نظامی و سیاسی اشرافیت دارد و سال‌ها جانشین فرماندهی کل سپاه را برعهده داشته است که براساس تدبیر مقام معظم رهبری انتخاب شدند، سردار جعفری هم در زمینه گام دوم انقلاب مامور به پیگیری و اجرای این بیانیه هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.