البرز- افسون تیزویر با بیان اینکه ارتقا آگاهی مردم ازامنیت غذایی در اولویت است گفت: شماره تلفن ۱۹۰ آماده دریافت شکایت ها و گزارشات مردمی است تا در این امرمهم خدمات بیشتری را انجام دهیم.

ارتقاء آگاهی مردم از امنیت غذایی در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، افسون تیزویر معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، فشار خون و ... دغدغه  همه خانواده ها شده است، گفت: مردم باید از این این بیماری ها وسایر مشکلات آگاهی داشته باشند.

وی افزود: ارتقا آگاهی مردم ازامنیت غذایی در اولویت است چراکه آلودگی های تغذیه ای در بهداشت محیط و مشارکت مردم بسیار تاثیر گذار است و اینکه اگر با عرضه کنندگان مواد غذایی غیر و یا اغذیه فروشان غیر بهداشتی مواجه شدند چه باید کنند.

تیزویر با اشاره به اینکه وسعت خدمات درمعاونت بهداشتی بسیار وسیع است، افزود: واحدهایی در معاونت بهداشت وجود دارد که بصورت هم زمان کار می کنند و به هم متصل هستند و این حوزه ها هر کدام بصورت جزیره ای کار نمی کنند.

 این مسئول به بهداشت ودرمان مادران باردار اشاره کرد و گفت: طبق سیستمی که وزارت خانه تعریف کرده است و خدمت رسانی بصورت جدی پیگیری می شود مادران باردارمی بایست حتما مشمول دریافت مکمل ها دردوران بارداری باشند و این دریافت مکمل ها نیز در تمامی گروه های سنی از نوزادی تا سالمندی انجام می شود.

وی ادامه داد: مادران باردار که در اولویت هستند مکمل های را با دوز بالاتری نسبت به سایر افراد در اختیار آنها قرار می دهیم و از نظر منابع مکمل ها مشکلی نداریم در حالی که ۲۱ هزار مادر باردار را تحت پوشش قرار داده ایم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز درپاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه معاونت بهداشت آیا نظارتی بر اغذیه فروشی ها و رستوران ها وتخلفات بهداشتی آنها دارد گفت:نظارت ها درمراکز بهداشتی که توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام می شود مستمر نیست بلکه بصورت روتین است و بصورت اتفاقی و موردی پیش می آید.

وی افزود: هرواحدی ملزم است مقررات بهداشتی را رعایت کند و کارشناسان بهداشت بسته به اینکه واحدها ازچه اولویت هایی برخوردار هستند نظارت کامل را انجام می دهند. در کل استان البرز بالغ بر ۴۷ هزار واحد را تحت پوشش داریم که شامل کارخانجات مواد غذایی و عرضه، آرایشی و بهداشتی، دانشگاه ها، مدارس، مکان های تفریحی و ورزشی می شود.

تیزویر خاطرنشان کرد: این حجم وسیع که معاونت بهداشتی پوشش می دهد از سوی وزارت خانه برعهده این معاونت قرار گرفته است از این رو شماره تلفنهای ۱۹۰ آماده دریافت شکایت ها و گزارشات مردمی در کل کشور است تا با مشارکت های مردمی در این امرمهم خدمات بیشتری را انجام دهیم.

وی در بخشی دیگری از سخنانش به پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت:این پروند در البرز از سال گذشته پیگیری شده است و هزار و ۴۰۰ سیستم کامپیوتر به مراکز مربوطه داده شده تا پرونده الکترونیک را در دستور کار قرار دهند.

معاون اجرائی معاونت بهداشت علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: هر شخصی به واحدهای بهداشت مراجعه کند با کد ملی صاحب بانک اطلاعات سلامت  می شود، درحال حاضر ۶۶ درصد افراد استان البرز تحت پوشش پرونده الکترونیک سلامت قرار گرفته اند و حداقل یکبار خدمت را دریافت کرده اند.

تیزویرایجاد ارتباط با نظام پزشکی و تقویت همکاری با این نهاد را گام دوم سازمان معاونت بهداشتی دانست و گفت: رویکرد ما فعال شدن سیستم الکترونیک و ارائه خدمات درمانی سریع در تمامی مراکز درمانی سطح استان تا پایان شهریور ماه است و البرز پیش رو در زمینه ایجاد ثبت اطلاعات در پرونده سلامت است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۷ مرکز بهداشت داریم، گفت: این مراکز بهداشت هر کدام تعدادی مرکزخدمات جامع سلامت را تحت پوشش دارند وشامل درمانگاه ها نیز می شود.

 معاون اجرائی معاونت بهداشت علوم پزشکی استان البرز  در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان کار اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون این قشر نیز از افراد جامعه که یکی از آسیبهای اجتماعی است از جمله دغدغه های این سازمان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه نباید در مواجه با مشکلاتی همچون کودکان کار صورت مسئله را پاک کنیم، گفت: خانه بهداشت کارگری ویژه کودکان کار و اتباع بیگانه در حلقه دره فعالیت خود را آغاز کرده و مراقبت های بهداشتی آن در حال انجام است.

تیزویر در پایان به همکاری خانه بهداشت با شهرداری کرج و سازمان پسماند اشاره کرد و گفت: در طول هفته یک پزشک در این خانه بهداشت حضور خواهد داشت و این افراد را واکسینه می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.