معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص تجمع امروز سپرده‌گذاران بدرتوس مقابل استانداری، گفت: با پیگیری استاندار از نمایندگان سران سه قوه در خصوص موسسه مالی اعتباری بدر توس، قرار بر این شد که بدر توس نیز تعیین تکلیف شده و سپرده‌های تا یک میلیارد تومان پرداخت شود.

پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان موسسه بدرتوس
 
به گزارش قدس آنلاین ، علی رسولیان در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه‌های 54 و 55 معین اقتصاد مقاومتی برای دو بخش مرکزی و نصرآباد شهرستان تربت جام امضا شد. برای اینکه کار عملیاتی در شهرستان‌ها انجام شده و معین‌های اقتصادی وارد مرحله عمل شوند، باید گام‌هایی را بردارند. 
وی افزود: اولین گام شناخت منطقه، کسب اطلاعات، مطالعه و شناخت ظرفیت‌های منطقه است. بسیاری از معین‌ها این کار را شروع کردند و وارد مرحله آموزش نیز شدند.در این مرحله ما90 تسهیلگر را برای این موضوع در مشهد آموزش داده و به مناطق مختلف فرستادیم تا صندوق‌های کارگشایی را ایجاد کنند. 
رسولیان بیان کرد: از روز شنبه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در استان ایجاد و دبیر آن مشخص شد که کار خود را شروع کرده و امیدواریم در بازه بسیار کوتاهی گزارش عملیاتی و قابل اندازه‌گیری را تقدیم مردم کنیم. در کنار کاری که معین‌ها انجام می‌دهند، ما پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها را نیز احصا کردیم. تفاهم‌نامه‌ها امضا شد که 609 پروژه سرمایه‌گذاری امضا شده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با مشارکت تمام مردم استان، کمکی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد و مشارکت خوبی که هم ائمه جمعه به عنوان ناظران این طرح دارند و هم بخش خصوصی که از این طرح دفاع می‌کند، همه ورود پیدا کرده و شرکت کنند. هنوز نیز این معین‌ها افزایش پیدا خواهند کرد و ما محدودیتی برای معین شدن نداریم. ما مشارکت تمام شرکت‌های توانمند استان را جلب کردیم تا روستاها و شهرها را بسازند. باید از ظرفیت شرکت‎های عمده استان استفاده کنیم تا طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی در استان توانمندسازی و توسعه استان را در پی داشته باشد. 
وی با بیان اینکه طرح مثلث اقتصاد را کمتر از 4 ماه است که شروع کردیم، عنوان کرد: مشخص شدن 55 معین اقتصاد مقاومتی برای استان در کمتر از 4 ماه، نشان‌‎دهنده اقبالی است که وجود دارد. تمام تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و معین‌ها توسط ائمه جمعه، روسای دادگستری‌ها و بخش خصوصی امضا شده که این به نحوه فعالیت و مدیریت ما و حمایت تمام ارکان برمی‌گردد. ما از برنامه خود بسیار جلوتر هستیم. مطالعه و آموزش بازه زمانی 6 ماهه نیاز دارد اما قبل از این بازه کار عملیاتی شروع شده است.
رسولیان ادامه داد: ما بهترین سازمان‌های توانمند  ملی را پای کار آوردیم. ستاد فرامین حضرت امام فردا در درگز حضور پیدا می‌کنند. بانک‌های صنعت و معدن و رسالت، موسسه مالی و اعتباری ملل و اتاق بازرگانی ایران وارد کار شده و بقیه نیز سازمان‌ها و شرکت‌های توانمندی هستند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گزارشی را از معین‌ها گرفتیم که ظرف 3 ماه گزارش اولیه‌ای را از مجموعه اقدامات انجام شده، قبل از تیرماه به صورت شفاف خواهیم داد که هر معینی چه کاری انجام داده است. در هر کاری عدد و رقم داریک و کیفی کار نمی‌کنیم. 
وی اضافه کرد: در شهر مشهد نیز شهرداری کار بسیار خوبی انجام داده، شهردار دفاتر تسهیلگری را ایجاد کرده وشروع کردند. شهردار می‌تواند کارنامه عملیاتی شهر مشهد را تا یک ماه دیگر ارائه دهد. هر دو سه روز یک دفتر ایجاد می‌شود. مناطق محروم اولویت مهمی دارد. یکی از روش‌های مبارزه با حاشیه‌نشینی این است که در شهرستان‌ها و روستاها شغل ایجاد کنیم تا برگشت مهاجر را داشته باشیم. شهردار برای حاشیه شهر اقدامات خوبی انجام داده است. 
رسولیان در خصوص تجمع صبح امروز سپرده‌گذاران موسسه مالی اعتباری بدرتوس مقابل استانداری، تصریح کرد: با پیگیری استاندار از نمایندگان سران سه قوه در خصوص این موسسه، قرار بر این شد که بدر توس نیز تعیین تکلیف شده و سپرده‌های تا یک میلیارد تومان پرداخت شود. این مطالبه ما نیز هست. مکاتبات متعددی انجام دادیم. انتظار از بانک مرکزی است که به مصوبه ستاد نمایندگان سران سه قوه در حوزه موسسات مالی و اعتباری عمل کرده و پرداخت بدرتوس انجام شود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ما اعتقاد داریم، همان‎‌طور که سایر موسسات زیرمجموعه کاسپین و سایر موسسات مالی اعتباری مشکل داشتند و برطرف شده، باید مشکلات بدر توس نیز برطرف شود. متولیان این موسسه و مقصران حتما رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی پای کار خواهد آمد. موافقت کتبی اعلام شده و قرار بود که پرداخت شود، کارت‌ها را اعلام کردند اما هنوز شارژ نشده است.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.