مدیر عامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی از تکمیل طراحی مجموعه گردشگری بند گلستان توسط این شرکت خبر داد.

طراحی مجموعه گردشگری بند گلستان توسط شرکت مهندسان مشاور رضوی تکمیل شد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود علویان صدر بیان کرد: این پروژه پس از طراحی به کارفرما که شرکت سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی می‌باشد، تحویل شده است.

وی ادامه داد: بند گلستان به عنوان یکی از سایت‌های دارای ارزش طبیعی و انسان‌ساخت در منطقه‌ مشهد از دیرباز، محلی برای فراغت مردم بوده است.

مدیر عامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی افزود: امروزه این عرصه برای تبدیل به مرکزی ویژه و منحصر به فرد تفریحی و گردشگری، مطابق با شئون اسلامی و جایگاه شهر مشهد مقدس، از پتانسیل بالایی برخوردار است.

علویان صدر درباره اهداف اساسی طرح بند گلستان بیان کرد: این اهداف را می‌توان در سه رویکرد کلان که به نوعی، نگاه توأمان از ابعاد زیست محیطی، فرهنگی – مذهبی و اجتماعی به محدوده‌ مورد مطالعه را نشان می‌دهد خلاصه کرد.

وی ادامه داد: این اهداف شامل حفظ و بهره‌برداری پایدار از محیط زیست منطقه، بازتاب نمادهای مذهبی مشهد و هویت خراسان بزرگ و همچنین پاسخ به نیاز اوقات فراغت خانوادگی با شئون اسلامی است.

مدیر عامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی با اشاره به برخی از دستاوردهای ملموسی که در صورت تحقق پروژه انتظار حصول آن می‌رود، گفت: تعریف حدود ۳۰ تا ۵۰ بسته سرمایه‌گذاری برای فعالیت های درآمدزا و مفرح، احیای سد و دریاچه پشت سد گلستان و ایجاد چشم‌اندازی زیبا از جمله این دستاوردها به شمار می‌رود.

علویان صدر ادامه داد: همچنین می‌توان ایجاد فضای تفرجگاهی برای خانواده‌ها و پرکردن اوقات فراغت جوانان و ایجاد مجموعه گردشگری با فعالیت‌های سالم و درآمدزا برای مسافران ایرانی را نام برد.

وی با تأکید بر لزوم صنعت گردشگری و نقش این پروژه در تحقق آن خاطرنشان کرد: مجموعه گردشگری بند گلستان، بستر مناسب و لازم را جهت برگزاری رویدادهای معنوی و فرهنگی برای گردشگران استان و سایر گردشگران کشور فراهم می‌کند.

مدیر عامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی ادامه داد: ایجاد مجموعه اقامتیVIP برای گردشگران تجاری صنعتی خارجی و ایجاد مراکز اقامت موقت نظیر متل در راستای پیوند با طبیعت، بخشی دیگر از مزایای این پروژه است.

علویان صدر افزود: علاوه بر این می‌توان بازارچه، کارگاه‌های صنایع دستی و حجره‌های فیروزه‌تراشی را ایجاد کرد که این امر برای جوانان بسیاری زمینه اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به جلوگیری از دستبرد به منابع آبی پشت سد در طرح بند گلستان گفت: در این صورت خاک مرغوب کشاورزی سیلابی نیز حفظ خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.