سیستان و بلوچستان- مردم روستای اسلام آباد مهرستان از طریق روزنامه قدس چندین بار مشکل نبود برق را بازگو نمودند اما کجاست گوش شنوایی که درد دل این مردم دور افتاده را بشنود اما خبرنگار ما بازهم دست از قلم برنداشت و مسر تر از همیشه خواست برای چندمین بار دوباره این مشکل را به گوش مسوولین ذیصلاح برساند تا شاید کمی وقت کنند و مشکل مردم اسلام آباد را پیگیری و رفع نمایند.

حسرت روشنایی در شب و جرعه‌ای آب سرد  بر دل مردم اسلام آباد مهرستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، برق امروزه به مهمترین نیاز زندگی بشر تبدیل و زندگی کردن بدون برق برای انسان غیرممکن شده است؛ در همین راستا مردم روستای  اسلام آباد  مهرستان از طریق روزنامه قدس و پایگاه خبری -تحلیلی قدس آنلاین چندین بار مشکلشان را بازگو نمودند اما کجاست گوش شنوایی که درد دل این مردم دور افتاده را بشنود اما خبرنگار ما بازهم دست از قلم برنداشت و مسر تر از همیشه خواست برای چندمین بار دوباره این مشکل را به گوش مسوولین ذی‌صلاح برساند تا شاید کمی وقت کنند و مشکل مردم اسلام آباد را پیگیری  و رفع نمایند.

روستای  اسلام آباد در۴۰ کیلومتری جاده مهرستان به ایرانشهر قرار گرفته و جمعیت آن  ۱۴خانوار می باشدکه دو خانوار  بدلیل نبود امکانات به شهر مهاجرت کرده اند.   

  شماری از اهالی روستای اسلام آباد  در گفت وگو با خبرنگار قدس‌آنلاین اظهار داشتند: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی برای روستاها انجام داده اما ما ساکنان روستای اسلام آباد همچنان از نعمت روشنایی برق محروم هستیم.

آن ها، نبود برق را یکی از مشکلات اساسی خود می دانند و ادامه می دهند: فاصله روستا  تا تیر برق ۱۰۰۰متر است، اما بازهم روستا در خاموشی بسر می برد، ما برای برقرسانی به روستایمان  و استفاده از آن روزشماری می کنیم و پیگیری ها و مکاتباتمان نتیجه ای نداشته است.

آنان می گویند: هنوز نمی دانیم برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران چگونه است و کودکانمان با حسرت چشم انتظار نمایان شدن تصویر تلویزیون هستند.

مردم روستای اسلام آباد بیان می دارند : حسرت نوشیدن یک جرعه آب سرد بر دلمان مانده است و به دلیل نبود وسایل سردکننده از قبیل یخچال، مواد غذایی مان همیشه در معرض فاسد شدن قرار دارد.

غلام الله حملی معتمد و ریش سفید اسلام آباد می گوید : باتوجه به فاصله هزار متری تا تیر برق فشار قوی  و روستا و علیرغم پیگیری های چندین ساله متأسفانه مسئولان حاضر نیستند برای برقرسانی به روستا اقدام کنند، چه بسا روستاهایی کمتر از ده خانوار جمعیت از نعمت روشنایی برق بهره مند شده اند.

وی بیان داشت:مسوولین ذیصلاح شرکت سهامی برق منطقه ای  اعلام داشتند  که روستا های دارای ده خانوار  از نعمت روشنایی برق بهره مند میشوند اما جای سوال است که چرا  مسوولین  برای رفع مشکل ما  هیچ اقدامی  نمی کنند.

غلام الله حملی  بیان می دارد : بازهم مردم روستا  برای چندمین بار اعلام می کنند که حاضرند هزینه  امتیازکنتور  برق را  پیشاپیش پرداخت و با اداره برق همکاری کنند.

وی می گوید: برای چندمین بار از مسئولان امر در وزارت نیرو می خواهیم  وعده های داده شده خود را عملی کنند و هر چه سریعتر با برق رسانی به روستا لبخند رضایت بر لبان مردم  این روستا جاری کنند تا حسرت جرعه ای آب سرد و روزنه ای از روشنایی در شب بر دلشان نماند.

وضعیت برق در روستای اسلام آباد  به‌گونه‌ای شده که برخی از اهالی این روستا مهاجرت به شهر را بهترین راه برای غلبه بر این مشکل  تشخیص داده‌اند؛ برخی از مردم و اهالی روستا از بی برقی ابراز نارضایتی و گلایه دارند و خواستار حل سریع این معضل جدی شدند.

مردم اسلام آباد مهرستان امیدوارند با تلاش و پیگیری های مسئولان استانی  بخصوص استاندار و عبدالباسط درازهی نماینده مردم  شهرستان های سراوان ، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی و دهواری فرماندار  مردمی مهرستان هرچه زودتر این مشکل دیرینه مردم روستای اسلام آباد و سایر روستاهای فاقد برق سیستان و بلوچستان  حل شود تا شاهد رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه روستاها باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.