تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نفوذ» به کارگردانی، جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی، محسن علی اکبری که مدتی بود متوقف شده بود بزودی از سرگرفته خواهد شد.

تصویربرداری سریال «نفوذ» از سر گرفته می‌شود

صبا کریمی/

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نفوذ» به کارگردانی، جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی، محسن علی اکبری که مدتی بود متوقف شده بود بزودی از سرگرفته خواهد شد.

داستان این سریال ۳۰ قسمتی به سال ۵۷ مربوط می‌شود و به مدت هشت ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. سریال «نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده و براساس استنادهای تاریخی صورت گرفته است. روایت ۴۰ قسمت اول از پیش از انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی پیش می‌رود. فصل دوم این مجموعه به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد و فاز سوم هشت سال دفاع مقدس را در بر می‌گیرد.

امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، جلیل فرجاد و... در نقش‌هایی بازی می‌کنند که عیناً واقعی است و مابه ازای خارجی دارد.

فاز نخست این مجموعه تحت عنوان «خط تماس» بهمن ماه سال گذشته روی آنتن رفت، اما ادامه کار آن مدتی با وقفه روبه رو شد که حتی خبرهایی از بی‌توجهی مدیران سیما به این سریال هم به گوش می‌رسید، اما این روزها خبرهایی از آغاز مجدد تصویربرداری بخش‌های باقیمانده منتشر شده است.

علی اکبری، تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگو با خبرنگار ما این مسئله را تأیید کرد و درباره علل وقفه چند ماهه تصویربرداری کار می‌گوید: این توقف در واقع یک توافقی بین خودمان، برای تقویت کار و سرو سامان دادن به تروکاژهای تصویری و جلوه‌های بصری بود. همان طور که می‌دانید این کار متعلق به اوایل انقلاب و سال‌های نخستین دهه ۶۰ است و طبعاً بیشتر تمرکز ما روی بحث CGI و تروکاژهای تصویری است. از سویی دیگر کارهای مهندسی مربوط به این بخش زمانبر بود که البته آن بخش‌ها به اتمام رسیده و ان شاء الله تصویربرداری را از نیمه اردیبهشت در شمال کشور، شهرک سینمایی غزالی و لوکیشن داخلی سایت کبکان آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه می‌افزاید: سریال ۴۰ قسمت است و ما ۳۰ قسمت آن را تمام کرده‌ایم و ۱۰ قسمت باقیمانده را طی برنامه ریزی که انجام شده ظرف چهار ماه فیلمبرداری و یک ماه پیش تولید انجام خواهیم داد. این روزها هم مراحل پایانی بازنگری فیلمنامه را انجام می‌دهیم.

علی اکبری با اشاره به حضور بازیگران خارجی می‌گوید: با توجه به نوع داستان بازیگران خارجی به پروژه اضافه خواهند شد که البته هنوز قطعی نشده است. اما تیم بازیگران ایرانی همان تیم تکمیل شده قبلی است و کسی به مجموعه بازیگران ایرانی گروه افزوده نخواهد شد. همچنین فاز سوم سریال «نفوذ» به مقطع زمانی تسخیر سفارت آمریکا تا جنگ تحمیلی می‌پردازد.

این تهیه کننده در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: البته این نکته را هم در نظر بگیریم که با احتساب ۱۰ قسمتی که از این سریال روی آنتن رفته نمی‌توان راجع به آن قضاوت کرد. در آن ۱۰ قسمت نزدیک به ۴۰ سکانس در سایت کبکان می‌گذشت که ما هنوز آن بخش‌ها را فیلمبرداری نکرده‌ایم و با تصویربرداری‌هایی که در ماه‌های آینده خواهیم داشت با یک سریال جدید مواجه خواهیم بود و آن ۱۰ قسمت هم کامل‌تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.