بازیگر سینما و تلویزیون طرح «هر مسجد، یک خانه» را اقدامی ارزشمند برای کمک به هموطنان سیل‌زده عنوان کرد و گفت: مسجد می‌تواند شبکه و محلی برای تجمع خیران باشد و برای انجام کار و کمک به‌هموطنان سیل‌زده در آن تبادل نظر و طرح‌ریزی شود.

طرح «هر مسجد، یک خانه» اقدامی ارزشمند برای کمک به‌هموطنان سیل‌زده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادقی اظهار کرد: با توجه به روحیه سخاوتمند مردم ایران که بخشی از روحیه ملی ما است، «هر مسجد، یک‌خانه» طرح بسیار مثبتی است زیرا مسجد می‌تواند شبکه و محلی برای جمع شدن افراد و خیران باشد و برای انجام کار و کمک به ‌هم‌وطنان سیل‌زده در آن تبادل‌نظر و طرح‌ریزی شود.

این هنرمند مشهدی اظهار کرد: این کمک‌ها در قالب ملی، فرهنگی، میهنی و مذهبی ما می‌گنجد و با روحیات ما ایرانیان هماهنگی دارد و اعتقاددارم اگر از هر مسیر و با هر راهکار و طرحی که مؤثر باشد و به ‌هم‌وطنان سیل‌زده ما که با قهر طبیعت روبه‌رو شدند برسد، بسیار قابل‌تقدیر و بااهمیت است.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق غرق در آب آق‌قلا در روزهای ابتدایی وقوع سیل، ادامه داد: بسیاری از مردم در حد بضاعت خود به شکل‌های مختلفی کمک می‌کنند که این اقدامات، اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین نه‌تنها راهکار «هر مسجد، یک‌خانه» را تأیید می‌کنم بلکه از این راهکارها، فعالیت‌ها و تلاش‌های هم‌وطنان قدردانی می‌کنم، این اقدام بسیار پسندیده و البته الزامی است.

صادقی با اشاره به اهمیت یاری‌رساندن مردم به هم‌وطنان سیل‌زده، تأکید کرد: در درجه اول به آگاهی از اهمیت این قضیه باید توجه شود و بر اساس شعر «چو عضوی به درد آورد روزگار» ما همه در این ماجرا شریک هستیم، بنابراین اکنون هنگام «دگر عضوها را نماند قرار» است.

این بازیگر سینما و تلویزیون بابیان اینکه هرکسی برای کمک دارای بضاعتی است، گفت: یک نفر با گذاشتن زمان خود، یا استفاده از مهارت، یا کمک مالی یا اهدای اقلام و اشیاء موردنیاز امکان مشارکت در کمک‌رسانی را دارد که این امر بسیار مهم، قابل‌تقدیر و ارزشمند است.

وی متذکر شد: در مسیر زندگی در معرض چنین مسائلی قرار می‌گیریم که تعدادی از هم‌وطنان و همنوعانمان نیاز به کمک دارند بنابراین از کنار این فرصت‌ها نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد و در این موقعیت‌ها فرصتی برای کمک کردن، که وظیفه انسانی و اخلاقی ما است، فراهم می‌شود.

صادقی با تأکید بر اینکه همه ما از سطح مدیریت تا سایر افراد باید در این مواقع تلاش کنیم و بی‌تفاوت نباشیم، افزود: آگاهی نسبت به این موضوع که در چنین مواقعی نمی‌توان بی‌تفاوت بود نیز دارای اهمیت فراوانی است و به‌طورقطع باید این بی‌تفاوتی کنار گذاشته شود و بادل و جان و علاقه‌مندی به سرنوشت دیگران در حد بضاعتمان هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: این موضوع درخواست من از همه هم‌وطنان است زیرا هنگامی‌که از نزدیک نواحی سیل‌زده را می‌بینیم، متوجه می‌شویم اینکه کسی زندگی، خانه، مأوا و محل پناهگاه خود و خانواده‌اش در معرض قهر طبیعت قرارگرفته، بسیار دشوار است.

وی یادآور شد: این حادثه مسئله‌ای است که پیش‌بینی دقیق آن مشکل بوده و اکنون در برخی از استان‌ها رخ‌داده است و همچنان در نقاطی از کشور ادامه دارد بنابراین تقاضا دارم که بی‌تفاوتی صورت نگیرد و با آگاهی نسبت به وظیفه‌مان، به میزان بضاعت خود عمل کنیم، نباید بگذاریم گرفتاری‌هایمان باعث شود که بی‌تفاوت از کنار این موضوع عبور کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.