البرز - نادر ایزدبین با اشاره به اینکه با مشکلاتی از جمله ترافیک، حمل و نقل و ناوگان فرسوده و یک فاجعه بزرگی به نام «حلقه دره» در البرز مواجه هستیم، گفت:اجرای پروژه بزرگراه شمالی و همت شمالی مشکلات زیست محیطی عدیده ای دارد اما کسی این دغدغه ها و صداها را نمی شنود.

"حلقه دره" فاجعه بزرگ زیست محیطی برای البرز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نادر ایزدبین رئیس شورای  اسلامی استان البرز عصر دوشنبه در همایش روز زمین پاک که در سالن میلاد کرج برگزار شد با اشاره به اینکه چالش شهرنشینی از چالش های بسیار مهم روز دنیا است، اظهار کرد: ایران نیز از جمله کشورهایی است که جمعیت شهرنشینی آن بالای ۷۰ درصد است.

وی افزود: هر روز چالش های شهرنشینی بیشتر ‌می شود اما متاسفانه نتوانستیم راهکارهای  مناسب و جدی برای مقابله با این چالش فراهم سازیم و همیشه در حد حرف عمل کرده ایم.

رئیس شورای استان البرز با تاکید بر اینکه در  روز زمین پاک نتوانستیم میراث دار خوبی در حفظ آنچه که نیاکان ما برایمان گذاشته اند، باشیم، گفت: درگیری چندین استان در سیل های اخیر نمونه های بارز این چالش و بی توجهی ها است.

 وی ادامه ‌داد:  بارش نعمت باران را به وفور داشتیم اما به دلیل عدم مدیریت وهمچنین بحران های پس از بارش مشکلات بسیاری را در استان هایی از جمله گلستان، لرستان و خوزستان ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با تاکید بر حائز اهمیت بودن روزهایی همچون زمین پاک، افزود: در این مهم  مدیریت شهری خود موضوعات را جدی بگیرد و برای آن راهکار داشته باشد.

وی در ادامه گفت‌: متاسفانه در کشور فقط حرف می زنیم و وقتی پای عمل در این موارد پیش می آید بسیاری از ما راهکار و برنامه ای نداریم .

ایزدبین با اشاره به آلودگی هوای پایتخت در سالهای اخیر، گفت: در این خصوص شهرداری دولت و دولت شهرداری را محکوم می کرد در حالی که بایستی از خودمان شروع کنیم و در مدیریت شهری دنبال راهکار حل مسائل باشیم.

این مسئول با بیان اینکه گرامیداشت روز زمین پاک برای این است که بگوییم دغدغه های شهرداری و شوراهای شهر تنها کمیسیون ماده ۱۰۰ و دیگر کمیسیون ها نیست، عنوان کرد:مدیریت شهری  در زمینه هایی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیز داری و یا مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز مشارکت دارد.

وی اضافه کرد: : مشکلات مشترک زیادی در البرز داریم و مشکلات استان را به صورت واحد ببینیم و این‌مشکلات از  گرمدره گرفته تا طالقان و از جاده چالوس و اشتهارد را باید مورد بررسی قرار دهیم.

ایزدبین خاطرنشان کرد: با مشکلاتی از جمله ترافیک، حمل و نقل و ناوگان فرسوده مواجه هستیم‌ همچنین در البرز و شهر کرج یک فاجعه ای به نام حلقه دره وجود دارد.

 وی ادامه داد:در این زمینه نتوانستیم جایگزین و جانمایی مناسبی برای پسماندها و دفن زباله ها داشته باشیم و باید برای چنین سرانه هایی فکر و برنامه داشته باشیم.

ایزدبین با اشاره به اینکه حدود دو سال از عمر شوراهای پنجم شهر باقیمانده است، گفت: باید دید در پایان این دوره کارنامه قابل قبولی برای مردم و شوراهای بعدی ارائه می شود.

وی به پروژه همت شمالی اشاره کرد و گفت: باید بررسی شود این پروژه مشکلات زیست محیطی دارد یا خیر؟ در حالی که اجرای پروژه بزرگراه شمالی در کرج نیز مشکلات زیست محیطی عدیده ای را دارد.

ایزدبین در پایان گفت: کسی این دغدغه ها و صداها را نمی شنود، یا خودشان را به خواب زده اند و یا نمی خواهند توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.