قزوین_ پیمان قجربیگی گفت: درمان هیچ بیماری برای نبود دارو و تجهیزات پزشکی دچار وقفه نشده است.

تحریم ها بر داروها و بحث تجهیزات تأثیر آزاردهنده ای دارد/درمان هیچ بیماری برای نبود دارو و تجهیزات پزشکی دچار وقفه نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پیمان قجربیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری امروز که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به تاثیر تحریم ها بر تعرفه داروها اظهار داشت: موضوع تحریم ها و فضای موجود در این حوزه بر داروها و بحث تجهیزات تأثیر آزاردهنده ای دارد و تاثیرگذار است.

وی افزود: امروز انبارهای کشور بیش از ۶ ماه در خود ذخیره دارو را شامل می شود و خیال ما در باب همه نوع داروها راحت است و هیچ کمبودی در تامین دارو نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: باوجود تمام مشکلات عام در استان قزوین همچون سایر استان ها و مشکلات در بحث منابع مالی برای دانشگاه، درمان هیچ بیماری برای نبود دارو و تجهیزات پزشکی دچار وقفه نشده است و داروی آنها تامین شده است؛ البته در حوزه تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه بودیم و عدم تأمین تاکنون نداشته ایم به طوری که با هر سختی هست این تأمین تجهیزات برای بیماران صورت گرفته است.

عبدالله کشاورز مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در ادامه بیان کرد: طی چند سال گذشته، افزایش تعرفه ها به این حالت بوده که با توجه به تورم سالانه، تعرفه های پزشکی هم ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یافت و در سالجاری نیز این بخش معکوس شده است و در تجهیزات پزشکی شاهد افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ قیمت و در تجهیزات غیرپزشکی نیز بالای ۵۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: همچنین شاهد افزایش ۳۰ درصدی در دستمزد نیروی انسانی و افزایش تعرفه سه تا ۶ درصد در حوزه دستمزدهای پزشکی هستیم.

گفتنی است در ادامه این نشست، جمعی از خبرنگاران به مسائل و موضوعات حوزه سلامت استان پرداختند و سوالاتی در این زمینه مطرح شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.