مربی تیم ملی بوکس گفت: مربیان خارجی مدعی بودند که ملی پوشان ایرانی شرایط فنی خوبی داشتند اما اسیر مافیای بوکس شدند.

مظاهری: مربیان خارجی گفتند که بوکس ایران اسیر مافیای داوری شد/ از بچه ها راضی هستیم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علی مظاهری مربی تیم ملی بوکس در تایلند در پاسخ به این سوال که آیا از نوع و شکل مبارزات ملی پوشان در این مسابقات راضی هستید با خیر اظهار داشت: ما به غیر از یک وزن از تمام دیگر اوزان راضی هستیم. قرعه خوبی نداشتیم، واقعا قرعه ما سخت بود، ما مقابل کشورهای درجه سه مبارزه نکردیم، بچه های ما مقابل قدرت های خوب بوکس آسیا مثل قزاقستان، ازبکستان، تایلند که از کشورهای خوب آسیا هستند مبارزه کردند. آنها در کرسی های بین المللی هم نفوذ بسیار زیادی دارند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: وزن ۴۹ کیلوگرم امید احمدی صفا بازی کرد. در ابن وزن همیشه  فیلیپین، چین و ... چند کشور خوب دنیا هستند. اگر به گذشته هم برگردیم، آنها همیشه شرایط خوبی در مسابقات داشته اند. در این وزن قهرمان المپیک، جهان و بازی های آسیایی حضور داشتند.

مربی تیم ملی در ادامه بررسی عملکرد ملی پوشان در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا، گفت: محمد پور یک مبارزه خیلی خوب مقابل حریف قزاق خود داشت که مدال جهانی در کارنامه خود داشت. سجاد مقابل این بوکسور مبارزه خوبی انجام داد و برنده میدان بود اما چون قزاق ها در کرسی جهانی و آسیایی جایگاه دارند، دستش مقابل سجاد بالا رفت و اولین ناداوری برای تیم ما به صدا در آمد.

مظاهری در مورد مبارزه نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی عنوان کرد: رضایی اولین حضورش در بازی های آسیایی بود و در ۱۹ سالگی به تایلند اعزام شد. متاسفانه با اینکه برنده مسابقات بود اما در اوج ناباوری بازنده میدان اعلام شد و برای بار دوم برای ایران ناداوری رقم خورد! در وزن ۶۴ کیلوگرم امیرمسلم مقصودی در بازی اول سریلانکا را شکست داد یک بازی یک طرفه خوبی را از نماینده کشورمان دیدیم. سریلانکا مربی اوکراینی را ۲ سال است که در اختیار دارد و با این تیم کار می کند. مربی اوکراین مدعی بود کشور اوکراین هزینه هنگفتی برای بوکس کرده تا در مسابقات جهانی و المپیک نتیجه کسب کنند. مقصودی در بازی دوم مقابل قزاقستان اسیر ناداوری شد.

مربی تیم ملی بوکس در مورد مبارزه سجاد کاظم زاده نماینده وزن ۶۹ کیلوگرم تیم ملی بوکس گفت: کاظم زاده مقابل نماینده ازبکستان که چندماه پیش طلای بازی های آسیایی را کسب کرده بود،  وارد رینگ شد. واقعا کاظم زاده یک مبارزه جذاب و دیدنی از خود به نمایش گذاشت اختلاف فاحشی با بوکسور ازبک داشت اما متاسفانه با ناداوری بازنده میدان اعلام شد! هر کسی حتی اکر بوکسور نبود این مبارزه را نگاه می کرد، برنده کاظم زاده را اعلام می کرد. ناداوری ها در این رقابت ها کاملا مشخص و واضح در حق ما بود.

وی در پاسخ به این سوال که از مبارزه شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم گفت: شاهین در بازی اول خیلی حساس و دقیق مبارزه کرد و حریف تایلندی خود را شکست داد.  در بازی دوم هم حریف مغولستان را شکست داد و با یک بازی زیبا و پُرتکنیک موفق شد برنز خود را قطعی کند. او به نیمه نهایی راه یافته و فردا مبارزه خواهد کرد و امیدواریم نماینده هند را هم شکست دهد، حریف هندی یک بوکسور سرشناس است اما شاهین هم توانمند است.

مظاهری در مورد مبارزات وزن ۸۱ کیلوگرم گفت: حسین دانشور در بازی اول مقابل ویتنان موفق به شکست حریف خود شد، بازی دوم هم با نماینده فیلیپین مبارزه کرد. اما با اینکه پیروز میدان بود و بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت اما داوران او را حذف کردند! دانشور از امیدهای فینال ما بود که ناداوری اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.او با 20 سال سن اولین سفر برون مرزی خود را داشت، او یکی از امیدهای آینده بوکس ایران است.

مظاهری در مورد دو نماینده سنگین وزن تیم ملی کشورمان گفت: پوریا امیری یک بوکسور آینده دار است، یکی از گزینه های کادرفنی برای این دوره از مسابقات بود. او قهرمان سوم مسابقات کشوری بود و ما به او اطمینان کردیم‌ و او را به مسابقات اعزام کردیم، پوریا نشان داد که در آینده نه چندان دور حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. پوریا مبارزه بسیار زیبایی مقابل قهرمان دوم المپیک و قهرمانی سوم جهان داشت. او دارنده چندین مدال طلای آسیاست. پوریا در حال شگفتی ساختن  در این رقابت ها بود. ضربات کاری پوریا دو بار او را ناچار کرد تا در طول مبارزه به پزشکان مراجعه کند، در این مبارزه پوریا او را خیلی اذیت کرد اما به خاطر جوان و کم تجربه بودن بازی را واگذار کرد.

مظاهری در ادامه گفت: ایمان رمضان پور بازی خوبی را در این مسابقات انجام نداد و انتظارات ما را بر آورده نکرد، آنهم دلایل خاص خودش را دارد. او به دلیل مشکلات خروج از کشور و عدم حضور در اردوهای تیم ملی شرایط جداگانه ای داشت، ما در اردوهای تیم ملی خیلی ایمان را در اختیار تیم نداشتیم، حتی معلوم نبود که به مسابقات اعزام خواهد شد یا خیر؟! تیم ملی به تایلند رسید و ایمان دو روز بعد به تایلند رسید.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که دوره قبل تیم ملی با یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا به کار خود پایان داده بود، در این رقابت ها نیز تا به امروز نتایج دوره قبل رقم خورده، آیا شما از نتیجه راضی هستید یا خیر گفت: باید به این نکته اول اشاره کنم، ما دوره قبل با مربی خارجی کوبایی در ازبکستان، سال ۲۰۱۵ موفق به کسب یک مدال برنز شدیم، سجاد کاظم زاده مدال کسب کرد، در حال حاضر سیدشاهین موسوی مدال برنز خود را قطعی کرده است، نتابج در حال حاضر با دوره قبل برابری می کند، اما نکته مهم ماجرا این است، دوره قبل بازیکنان تیم ملی ما مقابل چه نفرات شکست خوردند، در این رقابت ها مقابل چه بوکسورهایی داوران آنها را بازنده اعلام کردند؟ بچه های ما یک سر و گردن مقابل حریفان خود بالاتر بودند اما داوری این طور مسائل را نمی دید. بچه های ما در این رقابت ها با بوکسورهای خوبی مثل، تایلند، ازبک، قزاق بازی کردند. مربیان خوبی مثل رستم سعیداوف مربی سنگین وزن ازبک ها، ولادیمیر مربی اوکراینی سابق تیم ملی که در حال حاضر هدایت تیم ملی سریلانکا را برعهده دارد، ولادیمیر دپرسوف سرمربی تیم ملی ترکمنستان از مربیانی بودند که واقعا عملکرد ملی پوشان ما را تحسین می کردند و حتی پیشنهاد برگزاری اردوی مشترک با ملی پوشان ما را داشتند. در حال حاضر تیم ملی هند ما را برای حضور در یک اردوی مشترک و تورنمنت بین المللی دعوت کردند، خوب این مسائل نشان می دهد عملکرد ملی پوشان ما قابل دفاع بوده است. رستم سعید اوف قهرمان بزرگ بوکس است، او مدعی بود بوکس ایران از لحاظ آمادگی و فنی در شرایط خوبی قرار دارد اما در این رقابت ها اسیر مافیای بوکس شده است.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که نداشتن کرسی داوری چقدر به ضرر ما تمام شد، گفت: متاسفانه نداشتن نفوذ در کرسی داوری کاملا به ضرر ما تمام شد، ما نتوانستیم از حق ملی پوشان کشورمان دفاع کنیم و حق ملی پوشان ما را خوردند، مسولان ورزش و فدراسیون برای اینکه بتوانیم در بازی های آسیایی و... بوکس ایران به مدال برسد، به فکر کسب کرسی های آسیایی و جهانی باشند. باید یک فکری به کرسی داوری کنیم تا کسی نتواند در مسابقات بین المللی حق ملی پوشان ما را بخورد. با وجود اینکه بچه های ما با بوکسورهای تایلند، ازبکستان، قزاقستان و حتی کشورهای درجه دوم آسیا بازی تدارکاتی کمی داشتند و حتی جوان هستند، برخی از آنها برای اولین بار در تورنمتت خارجی حضور داشتند، اگر یک برنامه ریزی مدون روی این بچه ها داشته باشیم و مشکل داوری حل شود، ما پتانسیل گرفتن مدال در المپیک را داریم. در آینده ای نه چندان دور همین نفرات می توانند در مسابقات کسب سهمیه المپیک شگفتی ساز شوند و با کسب ۳ تا ۴ سهمیه توانایی خودشان را با وجود کمبودها و امکانات نشان خواهند داد.

مظاهری در پایان صحبت های خود عنوان کرد: من از وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم که به بوکس نگاه ویژه ای داشته باشند تا این بچه ها هم بتوانند مدال آور باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.