۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 653335

هر چند سال که از عمر ما می‌گذرد به طور طبیعی در آنچه بوده‌ایم و هستیم پیش می‌رویم و عمیق و جدی می‌شویم، صاحبنظر می‌شویم و بزرگ می‌شویم. کارمان را خوب بلد می‌شویم و همه این چیزهای خوب یک نتیجه بد دارد که موجب می‌شود به کارمان عادت کنیم.

علی محمد مودب/

هر چند سال که از عمر ما می‌گذرد به طور طبیعی در آنچه بوده‌ایم و هستیم پیش می‌رویم و عمیق و جدی می‌شویم، صاحبنظر می‌شویم و بزرگ می‌شویم. کارمان را خوب بلد می‌شویم و همه این چیزهای خوب یک نتیجه بد دارد که موجب می‌شود به کارمان عادت کنیم و همه چیز را بلافاصله درباره هر موضوعی متوجه شویم. ما حالا خبره این کار هستیم و کافی است به هر مسئله‌ای فکر کنیم تا بلافاصله مشکلات کار و راه حل‌ها برای ما فهرست شوند. به خوبی هم می‌دانیم که عیب کار کجاست و باید چه کنیم تا سامانی به وضعیت بدهیم.

این اتفاق به ظاهر خوب این بدی را دارد که بسادگی ممکن است مغرور شویم، زیاد فکر نکنیم، یادگیری‌ مان کم شود و این همه موجب می‌شوند کار و زندگی ما از نشاط خالی شود. کسی که 10سال در یک حرفه به طور جدی کار کرده باشد می‌فهمد بحث من چیست؟ ملال این نوع آدم‌ها چیز غریبی است، راه حل این ملال چیست؟ یکی گسترش دامنه فعالیت‌هاست، یعنی اگر تا امروز این تعداد در روز محصول می‌ساختیم باید سعی کنیم خروجی مان را افزایش بدهیم.

این کار ما را در بحران قرار می‌دهد و بحران مغز ما را تازه می‌کند. یکی دیگر رفتن به سطح دیگری از مسئله است. اگر تا امروز خیاط بودیم باید سعی کنیم از امروز طراحی هم یاد بگیریم یا اینکه به طور مثال معلمی را هم به کارمان اضافه کنیم. ورود به هر حوزه تازه مرتبط با کار قبلی بسیار نشاط آفرین و انگیزه بخش است. ممکن است بگویید من کارم را دوست دارم و هیچ ملالی هم ندارم، آفرین اما سعی کنید دست کم شروع به یاد گرفتن چیزهای تازه کنید. به طور مثال زبان جدیدی یاد بگیرید یا در مطالعاتتان یک رشته جدید را شروع کنید.

طراوتی که این آموزش‌های تازه به کار قدیمی شما می‌دهند شادی شما را چندین برابر می‌کنند. نباید گمان کنیم ما در بهترین وضعیت هستیم و کارمان را هم خوب یاد گرفته‌ایم. همیشه می‌توانیم به موقعیت نابلدی و آموختن برگردیم. کافی است یک سرفصل جدید در مطالعاتتان باز کنید تا حجم ندانسته‌ها غافلگیرتان کنند و به شما هیجان و نشاط آموختن و رشد کردن را هدیه بدهند.

با آموزش‌های تازه همه ما می‌توانیم کیفیت کار و زندگی مان را بهبود ببخشیم. اخلاق خودمان را بازبینی کنیم یا اینکه با اضافه کردن ظرفیت‌های تازه‌ای که آموزش‌های جدید در ما ایجاد می‌کنند، به دانسته‌های قبلی مان وضعیت‌های پرطراوت‌تری اضافه کنیم. هیچ وقت به آنچه هستید عادت نکنید، آموختن یک زبان یا یک ورزش یا حتی یک بازی فکری برای شروع بسیار مفید و الهام بخش است. حتی در این حد که اگر راست دست هستید سعی کنید دست چپ را هم بیشتر به کار بگیرید. چالش‌ها و دشواری‌ها ما را رشد می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.