وزیر دفاع با مثبت ارزیابی کردن آمادگی‌های همه جانبه دولت‌ها و ملت‌های منطقه گفت: اجازه نخواهیم داد مجدداً ناامنی جدیدی توسط بیگانگان و متجاوزین به منطقه تحمیل شود.

اجازه نمی‌دهیم ناامنی جدیدی توسط بیگانگان به منطقه تحمیل شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر سرتیپ حاتمی و هیئت همراه که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو در روسیه حضور دارند، با دبیرکل وزیر دفاع عراق دیدار کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرلشکر محمد جواد کاظم، انتقال سفارت رژیم اشغالگر قدس به بیت‌المقدس و الحاق بلندی‌های جولان به خاک رژیم صهیونیستی را مقدمه ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه دانست.

وی با ابراز رضایت از استقرار ثبات، امنیت و آرامش در خاک عراق نسبت به سال‌های قبل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در تلاش است که این امنیت و آرامش، ماندگار و دائمی شود و مردم منطقه به ویژه ملت دوست و برادر عراق در سایه امنیت کامل و دفع هرگونه تجاوز و دخالت بیگانگان به بازسازی کشورشان بپردازند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به سفر حائز اهمیت و تأثیرگذار رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق و همچنین سفر نخست وزیر عراق به ایران، این دیدارها را مهم و استراتژیک و بسترساز تعاملات بیش از پیش و تعیین‌کننده دو ملت ایران و عراق و در راستای استقرار صلح و ثبات و در منطقه دانست.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکایی‌ها را نوعی انتقام‌گیری از نقش‌آفرینی‌های این نهاد انقلابی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری، صهیونیستی در منطقه و نشانگر عمق کینه و عداوت آنها نسبت به سازمانی دانست که دارای جایگاه قانونی بوده و از محبوبیت فراوانی در بین مردم کشورمان و منطقه برخوردار است.

امیر سرتیپ حاتمی با مثبت ارزیابی کردن آمادگی‌های همه جانبه دولت‌ها و ملت‌های منطقه گفت: اجازه نخواهیم داد مجدداً ناامنی جدیدی توسط بیگانگان و متجاوزین به منطقه تحمیل شود و ظهور پدیده شوم تروریست در منطقه حکایت از این واقعیت داشت که ملت‌های منطقه و به ویژه دولت ایران و عراق در هر شرایطی حامی و پشتیبان یکدیگر بوده و در زمان بروز بحران‌ها از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز این همدردی و یاری‌رسانی را در واقع سیل اخیر و کمک‌های ارزنده مردم، دولت و نیروهای مسلح حشدالشعبی دانست که موجب شیرین شدن کام مردم جمهوری اسلامی ایران شد.

امیر سرتیپ حاتمی از نقشه شوم آمریکائی-صهیونیستی در انتقال سفارت رژیم اشغالگر قدس از تل‌آویو به قدس شریف و واگذاری بلندی‌های جولان اشغالی به خاک این رژیم جهت ایجاد بحران و ناامنی در منطقه و هدیه آمریکایی‌ها به اشغالگران قدس یاد کرد و گفت: تردیدی نیست که این توطئه‌های نظام سلطه در نهایت به نفع ملت‌های مظلوم منطقه و به ویژه ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

دبیر کل وزارت دفاع جمهوری عراق نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با تروریست‌های اشغالگر و متجاوز در عراق گفت: خدا را شاکریم که دو ملت دوشادوش یکدیگر با جهاد و مجاهدت توانستند از مقابل هجمه سهمگین و تمام عیار تروریست‌ها مقابله کنند و مزدوران و اربابان آنها را از دست‌یابی به اهداف شوم‌شان ناکام گذارند.

سرلشکر محمد جواد کاظم اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر تعاملات دو کشور در ابعاد مختلف باشیم.

دبیر کل وزارت دفاع عراق گفت: همه احزاب و گروه‌های سیاسی عراق به اتفاق نقش ایران در ایجاد ثبات و امنیت منطقه و عراق دارند و بر گسترش و تعمیق روابط دو کشور در همه ابعاد تأکید می‌ورزند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.