استاندار تهران گفت: براساس آخرین اقدامات انجام شده هم اکنون دو روستای «هوفل شمس» و «هوفل شرقی» در محاصره آب هستند.

بندپی: دو روستای دشت آزادگان همچنان در محاصره آب است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران با اشاره به آخرین اقدامات استان تهران در خوزستان اظهار کرد: استان تهران به عنوان استان معین برای استان خوزستان در منطقه دشت آزادگان معرفی شده است. از ابتدای بحران سیل خوزستان شش شهر سوسنگرد، رفیع، بستان،‌ کوت سیدنعیم،‌ حمیدیه و ابوحمیظه دستور تخلیه صادر شد و تنها جوانان ماندند. 

وی ادامه داد:‌ما پس از هفدهم فروردین ماه که وزارت کشور،‌استان تهران را به عنوان استان معین اعلام کرد،‌ از 18 فروردین ماه به عنوان اولین استان مستقر شدیم. معاون عمرانی استانداری تهران، مسئولیت این هماهنگی و سرپرستی تیم  را برعهده دارند. همچنین اعضای ستاد بحران استان تهران در این گروه حضور دارند.

استاندار تهران تصریح کرد:‌ ما پس از استقرار در منطقه دشت آزادگان، 21 کیلومتر سیل بند احداث کردیم. همچنین 150 دستگاه وسیله سنگین برای کمک رسانی در منطقه قرار دادیم و البته در دو روز اول 80 وسیله سنگین را اجاره کردیم. در این مدت شهرداری تهران همراه مان بود و همکاری های لازم را با ما در منطقه داشت.

وی بیان کرد: براساس آخرین اقدامات انجام شده هم اکنون دو روستای «هوفل شمس» و «هوفل شرقی» در محاصره آب هستند. در مجموع تعداد خانوارهای این دو روستا به 200 خانوار می رسد. 

بندپی اظهار کرد: همه تلاش مان این است که مانع ورود سیل به شهرهایی شویم که دارای جمعیت بیشتری هستند. این مسأله برای مان بسیار مهم و ضروری است.

استاندار تهران تصریح کرد:‌ متأسفانه همه اراضی کشاورزی در منطقه ای که مستقر هستیم،‌زیر آب رفته بوده که این امر برای مردم بسیار سخت و نگران کننده است،‌ اما خدا را شاکریم که تلفات جانی نداشته ایم و بنظرم این می تواند خبر خوشی برای مردم این استان باشد.

وی ادامه داد:‌ دولت پای کار است و خسارت ها را پرداخت می کند و مردم مناطق سیل زده نباید نگران باشند؛ چراکه ما تا پایان روزهای سخت کنارشان هستیم و در حد بضاعت مان خدمت رسانی خواهیم کرد.

بندپی اظهار کرد:‌ درمناطق سیل زده مردم بیشتر به حمایت های سلامت روانی و اجتماعی نیاز دارند که باید گروه هایی از روانشناسان و مددکاران در این مناطق حضور داشته باشند و به کمک مردمی بشتابند که در این ایام دچار بحران شده اند.

وی بیان کرد: معتقدم روزهای خوش برای مردم مناطق آسیب دیده زمانی است که خسارت های مردم پرداخت شوند و بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند. سرعت بخشیدن به پرداخت خسارت و برگشت به شرایط عادی را باید در دستور کارمان قرار دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.