مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ماه باحضور هشت هزار و ۲۳۶ نفر از آقایان و بانوان حافظ قرآن برگزار می‌شود.

مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور هشت هزار و ۲۳۶ نفر برگزار می‌شود.

مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ساعت ۹ صبح روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در آزمون از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت و وارد کردن کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

امسال به جهت تسهیل در رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان در آزمون، تعداد حوزه‌ها در کشور از ۳۷ حوزه سال گذشته به ۷۶ حوزه ارتقا پیدا کرده است.

تعداد هشت هزار و ۲۳۶ نفر برای شرکت در چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۵۱ نفر را بانوان و دو هزار و ۸۵ نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

از مجموع این تعداد، دو هزار و ۸۶۹ نفر در رشته حفظ ۱۰ جز، هزار و ۱۳۵ نفر در رشته حفظ ۲۰ جز و چهار هزار و ۲۳۲ نفر نیز در رشته حفظ کل قرآن ثبت نام کرده‌اند. امسال رشته‌های ۳ جز و ۵ جز را نخواهیم داشت و این آزمون‌ها به طرح ستاد ملی حفظ منتقل شده‌اند که حفاظ این اجزا می‌توانند در آزمون حفظ عمومی شرکت و مدارک خود را دریافت کنند.

تعداد ثبت‌نام در آزمون امسال از رشد ۱۹/۶ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده که مهمترین دلیل این رشد نیز الزام حافظان داوطلب دریافت مدرک کارشناسی و بالاتر از آزمون سنجش است که باید مدرک درجه سه سازمان دارالقرآنالکریم را داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.