۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 653355

معاون اداره کل عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان تصمیم به کوچ به مناطق مختلف در ۲۰ فروردین‌ماه داشتند که به دلیل وقوع سیلاب‌های اخیر این اقدام به تأخیر افتاده است.

سیل عشایر خراسان رضوی را ماندگار کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نشیبی اظهار داشت: عشایر استان تصمیم به کوچ به مناطق مختلف در ۲۰ فروردین‌ماه داشتند که به دلیل شرایط جوی موجود و وقوع سیلاب‌های اخیر این اقدام به تأخیر افتاده است و پس از گذشت از این شرایط، آنها به سایر مناطق کوچ می‌کنند.

وی با اشاره به وجود شرایط بهتر در مناطق قشلاقی نسبت به سایرمناطق برای حضور عشایران استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات و شرایط مناسبی برای سکونت فعلی عشایر تا زمان بهبود وضعیت جوی وجود دارد و آنها می‌توانند که تا زمان غیر عادی بودن آب و هوا در مناطق قشلاقی بمانند.

معاون اداره کل عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده توسط متولیان، تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ رأس دام‌های سبک عشایر نظیر گوسفند، بز و مانند این دام‌ها در شرایط کنونی با سیلاب‌های اخیر در عشایر کوچ‌رو به استان گلستان تلف شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم همکاری با این قشر از افراد جهت جلوگیری از بروز چنین حوادثی بیان کرد: این تعداد از تلفات در دام‌های سبک چشمگیر است و باید برای ممانعت از افزایش این آمار، فضای بهتری را برای حضور عشایر در مناطق مختلف استان فراهم ساخت.

نشیبی عنوان کرد: به تازگی طرحی با موضوع اخذ مجوز از منابع طبیعی برای احداث سرپناه برای عشایر به مجلس ارائه شده که با تصویب آن، عشایر استان می‌توانند امنیت خود را در ارتباط با حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و نظایر این موارد تأمین کنند.

معاون اداره کل عشایر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت در تصویب این طرح، ادامه داد: در صورت تصویب چنین طرحی، مشکلات عشایران و تعداد تلفات در استان به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد، در حال حاضر ۷ هزار خانوار عشایری در خراسان رضوی با جمعیت ۳۵ هزار نفری در خراسان رضوی ساکن‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.