خراسان شمالی- سردار علیرضا مظاهری از افزایش کشف ۱۲۳ درصدی مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۴۳ کیلو ۱۳۴ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین فعالیت و تاثیر در امر مبارزه با مواد مخدر از سوی پلیس است لیکن به تنهایی نمی توان در این موضوع گسترده موفق بود و نیاز که همه دستگاه ها و کمیته ها دست به دست هم داده برای مقابله با این پدیده خانمان سوز و شوم اجتماعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه به موضوع امنیت بایستی فراتر از شعار نگریست، افزود: بحث مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی پلیس است زیرا که پیشگیری از ترویج اعتیاد در یک جامعه، شاخصه ای اثربخش برای جلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی، آموزش و ارتقاء مهارت، را از ارکان ضروری مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به تولید و گسترش مواد مخدر صنعتی جدید، مقابله هدفمند و موثر پلیس از طریق کسب دانش، علم و آخرین اطلاعات روز، از ضروریات پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر در جهان امروزی است.

وی یاد آور شد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و اجرایی داریم و این مهم به تنهایی میسر نمی شود زیرا امروز مصرف مواد مخدر به همه اقشار، گروه ها و سنین مختلف سرایت کرده و همه باید در این زمینه هوشیار باشند تا در این دام گرفتار نشوند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۴۳ کیلو ۱۳۴ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین افزود: در طول این مدت تعداد ۲۶۵ متهم نیز دستگیر که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۸۹ نفر، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان انجام فعالیت های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت های خوبی در بحث پیشگیری انجام شده اما باید فعالیت های بیشتری انجام دهیم زیرا این پدیده یک بحران اجتماعی است و تمام جامعه باید دست در دست هم با این پدیده مبارزه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.