قزوین_ آرش رشوندآوه از برگزاری نخستین جشنواره فتوماراتن کشور در قزوین خبر داد.

قزوین میزبان نخستین جشنواره فتوماراتن کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آرش رشوند آوه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین روز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان قزوین که به مناسبت برگزاری نخستین فتو ماراتن کشور و دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در سرای تاریخی سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار داشت: این ماراتن در۱۰ اردیبهشت ماه سالجاری در قزوین برگزار می‌شود و نخستین جشنواره ملی عکس سال قبل با محوریت سبزه میدان و دولت خانه صفوی برگزار شد.

وی افزود: دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین نخستین فتوماراتن کشور از سوی سازمان نوسازی و زیباسازی شهرداری قزوین برگزار می شود که هدف از برگزاری این ماراتن، معرفی حفظ و حمایت فضاهای ارزشمند شهری با محور گردشگری، فرهنگی، تاریخی است.

رشوندآوه با بیان اینکه دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسطلنه قزوین در اردیبهشت ماه سالجاری با ایده جدید برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، بیان کرد: نخستین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در خرداد ماه سال گذشته با استقبال گسترده عکاسان کشور با دستاوردهای قابل توجه این رویداد هنری برای معرفی بافت تاریخی شهر قزوین برگزار شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تصریح کرد: دهم اردیبهشت ماه سالجاری به عنوان آغاز فتوماراتن پیش بینی شده است که این دوره به مدت سه روز برگزار می شود و مسیرهایی برای طول این جشنواره پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: طول مسیر اصلی گردشگری، تاریخی، فرهنگی شهر قزوین از دروازه درب کوشک تا امامزاده حسین (ع) برای برگزاری این رویداد درنظرگرفته شده است.

رشوندآوه با اشاره به محورهای جشنواره اضافه کرد: ۴ بخش اصلی فتو ماراتن، بخش جنبی معماری، تلفن همراه، بخش آرشیوی عکس‌های قدیمی برای این جشنواره درنظرگرفته شده است و اهداف مختلفی در آن از جمله ایجاد نشاط و شور اجتماعی در روزهای برگزاری فتو مارتن در محور گردشگری، ثبت تعداد قابل توجهی از مستند اجتماعی و معماری از محور گردشگری و تاریخی و فرهنگی قزوین دنبال می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه ثبت الگوهای رفتار ترافیکی، ایجاد نشاط اجتماعی و ثبت تصاویر مستند اجتماعی، معماری و برند سازی از اهداف دیگر این جشنواره که برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی، چاپ کتاب جشنواره در این رویداد هم پیش بینی شده است، ادامه داد: فتوماراتن را می توان یکی از رویدادهای فرهنگی و هنری دانست که در ۳۸ کشور جهان برگزار شده است.

وی در بخش دیگری به آمار ثبت نام کنندگان در سایت جشنواره اشاره و مطرح کرد: آمار ثبت نام کنندگان در سایت بیش از ۵۵۰ نفر است که ۳۶۷ نفر از این تعداد تأیید شده‌اند.

رشوند آوه گفت: از بین این افراد، ۸۰ نفر به عنوان عکاس مدعو از ۳۰ استان کشور و ۷۰ نفر از استان قزوین در جشنواره حضور دارد و بقیه افراد هم می‌توانند به صورت آزاد در این رویداد هنری شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: از رسانه های استان نیز انتظار داریم تا همراه ما باشند و در فرهنگ سازی مشارکت داشته باشند و تحقق این امر می تواند همراهی مردم را داشته باشد.

وی دهم اردیبهشت ماه را به عنوان مراسم روز افتتاحیه جشنواره فتوماراتن عنوان کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره در بیستم خردادماه سالجاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.