کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام از پوشش ۳۰درصدی روستائیان دراین شهرستان خبر داد و گفت: جمعیت روستایی تربت جام با حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بخش غالب تربت جام را تشکیل می‌دهند که نقش تعیین کننده ای در تامین مایحتاج استان خراسان رضوی دارد و لازم است حمایت بیشتری از این قشر صورت پذیرد.

چتر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر سر ۳۰ درصد تربت جام

مهدی مهدوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود:  با توجه به اینکه جمعیت غالب شهرستان تربت جام که در روستاها سکونت داشته، انتظار دارند با تامین خواسته ها و رفع مشکلات به ادامه فعالیت بپردازند. در همین رابطه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از در خواست ها و اولویت های آن هاست. هرچند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۱۵سال قبل با مصوبه دولت شروع شد اما هنوز نتوانسته است به سرانجام برسد و  کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام توانسته است حداقل  ۳۰ درصدی جمعیت روستایی در این شهرستان پوشش دهد.
وی گفت: با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت این صندوق در شهرستان تربت جام  که هم اکنون متقاضیان از استقبال خوبی از کارگزار بیمه داشته اند و  ۶ هزار و ۵۹۲ خانوار روستایی و عشایر در این شهرستان تربت جام از خدمات بیمه ای برخوردارند.
کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام در ادامه افزود:  از سال ۹۰ رویکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به گذشته خود تغییر کرده است بطوریکه ۲۳۰ شغل زیر مجموعه بیمه عشایر و روستائیان افزوده شده است که برخی از مشاغل شهری پوشش خواهد داد.
وی گفت: ۸کد برای این صندوق بیمه تعریف شده است که می تواند ۶۰۰  شغل صنایع دستی را پوشش دهد و مزایای متنوعی برای متقاضیان فراهم نمایید.
کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام عدم استقبال روستائیان از این صندوق را  در آمد ضعیف این اقشار عنوان کرد و افزود: اکنون با راهکار جدید افراد متقاضی می تواند با حداقل واریزی ۲۴۰ هزار تومان در یک سال خود را بیمه کند و میانگین سنی ۴۴ سال می‌باشد.  
به گزارش خبرنگار ما؛ هرچند که این صندوق با قدمت ۱۵سال  از شروع خود با هدف گسترش بیمه خدماتی برای کشاورزان، تقویت بیمه اجتماعی، افزایش کارآیی نیروی انسانی، پیشگیری از مهاجرت، ارائه برنامه‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی کشاورزان از فعالیت های این صندوق تعریف شد. با گذشت چندین سال معلوم شد که این صندوق نتوانسته به تعهدات خود در قبال روستائیان و عشایر عمل کند و کم ترین رضایت از آن، گواهی این ادعاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.