رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: مشهد باید به یکی از شهرهای زیبای معنوی دنیا در حوزه معماری تبدیل شود.

مشهد باید به یکی از شهرهای زیبای مذهبی دنیا تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین ، حسین شرکاء ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار که در تالار شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: تلاش برای زیباسازی شهر وظیفه همه دستگاه‌ها بوده و فعالان رشته معماری باید به کیفیت و هویت به صورت همزمان توجه کنند.

وی افزود: ساختمان‌ها باید به شکلی طراحی و اجرا شود که به عنوان یک بنای ماندگار پس از سال‌ها پابرجا بمانند و تنها نیاز به بازسازی داشته باشند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: باید در طراحی و ساخت ساختمان‌ها در پایتخت معنوی کشور به جایی برسیم که این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای معنوی دنیا مطرح باشد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر رشته معماری در ۱۸ دانشکده و دانشگاه در شهر مشهد در حال آموزش است اما متأسفانه هیچ برآورد درستی از نحوه جذب فارغ التحصیلان این حوزه نداریم.

محمد هادی مهدی نیا افزود: در حال حاضر به صورت تخصصی به حوزه معماری در پروژه‌های شهری مشهد همچون بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، طرح میدان شهدا، بازآفرینی شهری، نگریسته شده و در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای شهر در حوزه رونق گرفتن ساخت و سازها در شهر گفت: مصوبه رونق بخشی به صنعت ساختمان با ارائه مشوق‌های مناسب، اتفاقات خوبی را می‌تواند در حوزه معماری و شهرسازی رقم بزند.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: باید به سمت شفافیت هرچه بیشتر و از بین رفتن رانت اطلاعاتی برای ایجاد عدالت عمومی در شهرداری مشهد گام برداریم.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.