آیین تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز با حضور مقامات مختلف نظامی و کشوری برگزار شد و محمدعلی جعفری پس از حدود 12 سال خدمت به عنوان فرمانده سپاه پاسداران جای خود را به جانشینش سرلشکر سلامی داد تا در سنگر تازه ای در حوزه فرهنگی کار خود را ادامه دهد.

وعده فرمانده جدید برای گسترش اقتدار انقلاب در جهان

مسعودبصیری/

آیین تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز با حضور مقامات مختلف نظامی و کشوری برگزار شد و محمدعلی جعفری پس از حدود 12 سال خدمت به عنوان فرمانده سپاه پاسداران جای خود را به جانشینش سرلشکر سلامی داد تا در سنگر تازه ای در حوزه فرهنگی کار خود را ادامه دهد.

در مراسم دیروز چهره های زیادی از جمله امیران و سرداران ارتش و سپاه حضور داشتند که از آن میان می‌توان به حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی؛ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرلشکر باقری، سردار سلیمانی؛ فرمانده نیروی قدس، محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژه ای؛ معاون اول قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف، امیر دادرس؛ جانشین فرمانده کل ارتش، امیر سیاری؛ معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر صباحی فرد؛ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا و امیر نصیرزاده؛ فرمانده نیروی هوایی ارتش اشاره کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: دوران جعفری دوران درخشان سپاه بود

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه فرمانده کل سپاه، اظهار داشت: دوران فرماندهی سرلشکر جعفری دوران درخشانی برای سپاه بود و سپاه همواره در مسیر رشد و ارتقا بوده و دوران مسئولیتی سردار جعفری نشانگر اقدامات بسیار اساسی در سپاه است که از جمله مهم ترین آن می توان به تشکیل سپاه های استانی، طرح تحول سپاه، توجه خاص به مسائل فرهنگی و رشد محور مقاومت و پشتیبانی از نیروی قدس اشاره کرد.

سردار سلیمانی: سردار جعفری شهید زنده است

سردار قاسم سلیمانی هم با بیان اینکه سپاه نعمت بزرگی است و مرکز رویش ارزش ها ست، تصریح کرد: در کشور ما مرکزی وجود ندارد که به اندازه سپاه در انتشار ارزش ها فعال باشد که نمونه بارز آن بسیج است.

وی گفت: بسیج سرزمین تبلور و تجلی جوهر جوانان است و اینکه نایب امام زمان چفیه بسیجی را در جلسات رسمی به دوش خود می گذارد، نشان از تجلی فرهنگ بسیج است.

وی گفت: سردار جعفری را شهید زنده می دانیم و به ایشان می گویم که شما همواره عزیز خواهید ماند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی های سردار سلامی، عنوان کرد: سردار سلامی به پاکی و سعه صدر در سپاه شهرت دارد. پاکی را بخوبی در او می بینیم و من او را در پاکی به شهید باکری تشبیه می کنم.

فرمانده جدید سپاه: قلمرو اقتدارمان را به جهان گسترش می دهیم

سردار سلامی هم با بیان اینکه سپاه ریشه در عاشورا دارد، گفت: پاسداران ما همان روح و احساس را با خود به همراه آورده اند. حقیقت سپاه گوهر معنوی آن است که باید بتوانیم آن را در جان این نهاد زنده نگه داریم.

فرمانده جدید سپاه پاسداران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید حاکمیت اسلام را به تمدن تبدیل کنیم و سپاه باید ظرفیت نقش آفرینی در گام دوم انقلاب را در خود ایجاد کند. ما باید قلمرو اقتدارمان را از منطقه به جهان گسترش دهیم تا نقطه امنی برای دشمن در سراسر جهان وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.