زن و مرد کریستالی که به صورت کاملاً حرفه ای و در محدوده کلانتری سناباد مشهد سرقت های سریالی محتویات خودرو را رقم زده بودند، درحالی که تمام تلاش خود را کرده بودند تا ردپایی از آن ها در محل سرقت ها به جا نماند،در نهایت در تور اطلاعاتی پلیس گرفتار و چُرت پس از سرقتشان زمانی پاره شد که خود را در محاصر مأموران دیدند.

نشئگی از سر اعضای باند «سگ» پرید

عقیل رحمانی/

زن و مرد کریستالی که به صورت کاملاً حرفه ای و در محدوده کلانتری سناباد مشهد سرقت های سریالی محتویات خودرو را رقم زده بودند، درحالی که تمام تلاش خود را کرده بودند تا ردپایی از آن ها در محل سرقت ها به جا نماند،در نهایت در تور اطلاعاتی پلیس گرفتار و چُرت پس از سرقتشان زمانی پاره شد که خود را در محاصر مأموران دیدند.

*سرقت های سریالی زیر سر زن و مرد کریستالی

آذر ماه سال گذشته بود که تعدادی از ساکنان و کسبه محدوده استحفاظی کلانتری سناباد مشهد با حضور در کلانتری و طرح شکایتی اعلام کردند که محتویات خودروهای آن ها به سرقت رفته است.

درحالی که تحقیقات اولیه پلیسی روی شکایت هایی که هر روز هم بر تعدادشان افزوده           می شد نشان می داد که تمامی سرقت ها توسط اعضای یک باند صورت گرفته، پرونده ماجرا با توجه به حساسیت موضوع با دستور سرگرد «بیگی» فرمانده کلانتری سناباد به دو تیم از مأموران تجسس و اطلاعات کلانتری مأموران سپرده شد تا آن ها به صورت ویژه رد زنی های خود را برای شناسایی عاملان سرقت های سریالی محتویات خودرو آغاز کنند.

مأموران کلانتری پس از کسب دستور، تک به تک محل هایی را که سارقان در آن مناطق دست به سرقت زده اند مورد بررسی قرار داده و در نتیجه پی بردند که سارقان، زن و مرد پراید سواری هستند که فقط در حوالی خیابان های توفیق،بیستون، ارشاد،دستغیب 33 و منطقه آبکوه مشهد، نقشه سرقت هایشان را عملی کرده و در هیچ جای دیگر شهر مشهد رد پایی از آن ها دیده نمی شود.

این اطلاعات در حالی روی میز تیم های عملیاتی و اطلاعاتی کلانتری سناباد مشهد قرار گرفت که بررسی یکی دیگر از زوایای این پرونده مشخص کرد که سارقان بیشتر در منطقه آبکوه به سراغ خودروهایی می رفتند که در زمین های بافت قدیمی خریداری شده توسط شهرداری پارک کرده بودند.

*رد زنی سارقان در بلوار ارشاد

وقتی روش سرقت ها و محدوده تردد سارقان مشخص شد، مأموران پلیس روی برخی سرنخ های به جا مانده مانند تصاویر دوربین های مداربسته و اظهارات شاهدان ماجرا تمرکز کردند. در پی این اقدام و انجام سلسله کارهای فنی و پلیسی دقیق، سرانجام مأموران کلانتری سناباد موفق شدند محل اختفای سرنشینان پراید سفید را که بارها با مخدوش کردن شماره پلاک خودرو و دیگر اقدامات مجرمانه قصد داشتند هویتشان مخفی بماند در بلوار ارشاد شناسایی کنند.

درحالی که یکی از تیم های عملیاتی محل حضور سارقان را زیر نظر داشت، ماجرای ردزنی باند معروف به «سگ» به اطلاع قاضی خدابنده معاون دادستان ناحیه 2 مشهد رسید و در ادامه دستور دستگیری سارقان هم صادر و عملیات پلیسی آغاز شد.

با توجه به اینکه زن و مرد سارق روی پشت بام یک آپارتمان هفت واحدی و داخل یک انباری مخفی شده بودند، پلیس به سرعت محل را محاصره و متهمان تحت تعقیب را درحالی دو روز پیش دستگیر کردند که مرد سارق پس از انجام آخرین سرقت محتویات خودرو در خواب به سر می برد.

با دستگیری متهمان مشخص شد هر دو سارق اعتیاد به ماده مخدر شیشه دارند و حدود 6 ماه است که با هم ازدواج کرده اند.

*اعتراف به 50 فقره سرقت

همزمان با دستگیری اعضای باند «سگ»محل اختفای آن ها بازرسی شد و تعداد زیادی اموال مسروقه از محل کشف و ضبط شد. در ادامه متهمان همراه با لوازم مسروقه و خودروی مورد استفاده در سرقت ها که در محل پارک شده بود، به مقر پلیس منتقل شدند. پس از این اقدام متهمان مورد بازجویی های فنی قرار گرفتند، آن ها در ابتدا سعی داشتند همه چیز را انکار کنند، اما وقتی ادله پلیسی غیرقابل کتمان پیش روی‌شان قرار گرفت، پرده از حدود 50 فقره سرقت محتویات خودرو برداشتند.

 زن و مرد سارق که همه چیز را لو رفته می دیدند مالخر لوازم سرقتی را هم لو دادند که به همین واسطه سومین متهم پرونده هم در حالی در حوالی خیابان توس92 دستگیر شد که از محل اختفایش تعدادی لوازم مسروقه کشف شد.

از سوی دیگر برخی از شاکیان پرونده که به کلانتری دعوت شده بودند، توانستند اموال به سرقت رفته خود را در میان لوازم کشف شده از محل اختفای سارقان شناسایی کنند.

در ادامه پس از تنظیم پرونده انتظامی متهمان به دادسرای ناحیه 2 مشهد منتقل شدند. به همین واسطه پرونده قضایی زن و شوهر کریستالی به شعبه 203 بازپرسی ارجاع و مقام قضایی با توجه به گستردگی اقدامات مجرمانه و احتمال افزایش تعداد سرقت ها وشکات پرونده دستور داد تا متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی دراختیار مأموران کلانتری سناباد قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.